י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מצטרפים לאלפי יתומים

ידיעה מצמררת: הלכה לעולמה האמא הצעירה מירושלים

הם יצאו בבוקר עם נשיקה וחיבוק מאמא, וחזרו בצהריים כדי להתארגן ללוויה • אלישבע נפטרה בגיל 35 והותירה 6 קטנטנים שמצטרפים לעוד אלפי יתומים שיעברו את החגים לבד • אפשר להגיד להם 'לא'?

ידיעה מצמררת: הלכה לעולמה האמא הצעירה מירושלים
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

יום כיפור עבר וסוכות ממש בפתח, וכל עם ישראל מתכונן כבר כמה שבועות בהילוך גבוה. גם אלישבע ביום שישי הסמוךליום כיפור הכינה אוכל בכמות כפולה, שתכננה לחלק ולהקפיא לסעודות החג.

שלחו עכשיו שמות לתפילת גדולי הדור ביום כיפור ובשעת נעילה >>>

בעשר וחצי, כשהריחות הטובים אפפו את המטבח, היא הרגישה שקורה לה משהו. אלישבע הספיקה לדפוק בדלת השכנה מולה.עד שפתחו לה היא כבר היתה שרועה על הרצפה.

השכנה, שאלישבע נפטרה ממש מול עיניה, לא מפסיקה לבכות. "הזמנתי הצלה ולא היה להם מה לעשות איתה. הילדים חזרו בצהריים ממוסדות הלימוד, ריקי בת הארבע עשרה החזיקה את שימי בן השנה וחצי, ומישהו היה צריך לספר להם שאמא לא תחזור עד תחיית המתים...".

עכשיו הם יושבים שבעה, אבודים ומבולבלים, ושום דבר כבר לא יהיה כמו שהיה. אין להם אמא שתשמור עליהם במהלך יום כיפור, אין אמא שתקשט איתם את הסוכה, שתבשל את סעודות החג ותערוך קניות אחרונות של סיכות, כיפות וגרביים.

ולפני פחות משבוע הם היו משפחה רגילה...

"אנחנו לא יכולים להחזיר להם את אמא, אנחנו כן יכולים לתת להם תמיכה בתקופה העמוסה של החגים," אומר גבאי ועד הרבנים. "עם ישראל יעטוף אותם באהבה, נגיד להם שהם לא לבד ואנחנו נדאג לכל מה שצריך לחג."

- - - -

יתומיה של אלישבע ע"ה הם 6 מתוך אלפי יתומים שמחכים כעת לתמיכת החגים. ילדים בכל הגילאים שחלקם חוו שנים מייסרות בצל אב או אם חולה, ואחרים איבדו הורה בנסיבות טראגיות פתאומיות.

הם משתוקקים לחגוג את סוכות בשמחה – אי אפשר להגיד להם 'לא!'

מעבירים כעת את הצדקה למאות משפחות ועד הרבנים, וזוכים מידה כנגד מידה להתחיל שנה טובה מלאה בשמחות!

בתוך ההכנות לחגים זוכרים את אלפי היתומים שמחכים לנו, גם להם מגיע חג שמח >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד