ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פגישת נתניהו-ביידן

קרובים לשלום: בכירים טוענים - הסכם עם סעודיה תוך חצי שנה

בכיר ביטחוני בכיר נתן הערכה כי בתוך חצי שנה יחתם הסכם נורמליזציה עם סעודיה. עוד אמר הבכיר כי אי אפשר להנחית פתאום שלום על העם הסעודי, וצריך להכין את הקרקע לקראת הודעה

קרובים לשלום: בכירים טוענים - הסכם עם סעודיה תוך חצי שנה
מלך סעודיה צילום: משרד החוץ הסעודי

גורם ביטחוני בכיר שעוסק רבות במגעים עם סעודיה דרך הבית הלבן אמר ל'כאן 11' על רקע פגישת נתניהו-ביידן כי: "ההערכה שלנו היא שיהיה הסכם נורמליזציה עם סעודיה בתוך כחצי שנה".

עוד הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר כי המגעים נשמרים בצורה חשאית יחסית כי "אי אפשר לבוא לעם, למדינה כמו סעודיה, ולהגיד להם פתאום: ׳הנה יש שלום עם ישראל׳. צריך להכין את הקרקע".

נזכיר כי אחרי הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, גורם מדיני בכיר אמר הערב (רביעי) כי השיחה בין השניים בארבע עיניים נמשכה כשעה, והתמקדה ב"קידום שלום ובבלימת איראן".

הגורם המדיני הבכיר התייחס גם לדברי ראש הממשלה על כך שנורמליזציה עם סעודיה תסייע לקידום הסכם עם הפלסטינים. לדבריו, "אנו דנים בנושאים האלה, הפלסטינים הם חלק מהתהליך אבל לא יהיה להם וטו עליו".

הגורם המדיני הבהיר כי נתניהו לא שוקל לשנות את הרכב הממשלה אם יהיה הסכם עם סעודיה - על אף ששותפיו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מתנגדים לוויתורים שדורשת ריאד לעשות לפלסטינים.

סעודיה נורמליזציה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד