כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ניהלו שיחה בטונים גבוהים

אחרי העימות המתוקשר: היועמ"שית לרוטמן "רואה בחומרה"

שעות לאחר שסילק מוועדת החוקה את עורכת הדין חגית בכר, ח"כ שמחה רוטמן ניהל שיחה בטונים גבוהים עם היועמ"שית לכנסת, מבלי להתנצל על התקרית | שגית אפק במכתבה אליו: "לא מוציאים עובד מדינה, גם אם נאמרים דברים שלא מוצאים חן בעיניך" • בלשכת רוטמן לא מגיבים לפי שעה

אחרי העימות המתוקשר: היועמ"שית לרוטמן "רואה בחומרה"
בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היועצת המשפטית לכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, שיגרה הערב (רביעי) מכתב חריף במיוחד ליו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן, אחרי שסירב לאפשר לנציגת הנהלת בתי המשפט, עורכת הדין חגית אברהם-בכר, לדבר במהלך דיון ועדת החוקה מוקדם יותר היום.

אפיק כתבה לרוטמן: "ציינתי בפניך טלפונית שאני רואה בחומרה רבה התנהלות בה עובדת המדינה שהגיעה למסור את עמדת הגוף אותו היא מייצגת, מוצאת על ידך מחדר הוועדה. מתפקידו של יושב ראש ועדה לנהוג בכבוד ובממלכתיות כלפי מוזמני הוועדה. לא הייתה שום סיבה שתמנע ממנה להשלים את דבריה, וודאי שלא היה שום מקום להוציאה מחדר הוועדה".

"לפיכך, ביקשתי ממך בשיחתנו להחזירה לדיון", כתבה היועמ"שית. "השבת שאתה מסכים לכך רק אם אשוחח איתה ואבקש ממנה ראשית להתנצל בפני חברי הכנסת. משציינתי בפניך כי אין בכוונתי לעשות כן וכי זה מתפקידך כיושב ראש הוועדה להחזירה לדיון בלא תנאים מוקדמים, אמרת שלא ייתכן שאגבש עמדה מבלי שצפיתי בדיון. גם לאחר צפייה בשידור הדיון, אני סבורה שלא היה שום מקום להתייחסויותיך לנציגת הנהלת בתי המשפט ויש להצר על שלא מצאת לנכון לשנות מהתנהלותך בזמן הדיון בפרט לאחר ששוחחתי איתך".

עוד הוסיפה היועמ"שית וכתבה לו: "כשיו"ר הוועדה משתמש במשפטים כפי שנעשה היום בדיון, יש בכך משום עלבון משווע לעובדת ציבור שמסרה עמדה בשם גוף שהיא מייצגת. ודאי שאין מקום לשיח מסוג זה. השתקת עובד הציבור מלהשמיע את עמדתו, פוגעת ביעילות דיוני הוועדות ובמעמדה של הכנסת בכלל. ככל שהכנסת מבקשת שיופיעו בפניה עובדי המדינה הבכירים שיתנו תשובות תוך כדי הדיון ולא רק עמדה מן בכתב, עליה לסגל לעצמה גם כללי דיון מכבדים".

לסיום כתבה עו"ד אפיק: "אני רואה את הדברים בחומרה, ואף אביע את עמדתי בענין זה בתפקידי כיועצת המשפטית של ועדת האתיקה. אין לי אלא להביע תקווה שהתנהלות מסוג זה לא תישנה בדיוניך בעתיד".

אפיק ניהלה שיחה קשה עם חבר הכנסת רוטמן, לאחר שסילק מהוועדה, את נציגת הנהלת בתי המשפט, עורכת הדין חגית אברהם-בכר. רוטמן לא הסכים עם אפיק, אך לא התנצל. השיחה בין השניים נגמרה בטונים גבוהים וקשים. לפנייתנו מלשכתו של רוטמן טרם נמסרה תגובה.

 

היועמ"שית אפק הצהירה כי "לא מוציאים עובד מדינה מחוץ לחדר, גם אם נאמרים דברים שלא מוצאים חן בעינייך. אתה מייצג את הכנסת, והכנסת צריכה לקבל תשובות מנציגי הציבור, לא ייתכן שתוציא אותם. התנהלותך לא מכבדת את הכנסת".

מוקדם יותר היום, רוטמן לא איפשר לבכר להקריא את תגובת הנהלת בתי המשפט לדיון, וביקש מהסדרנים להזיז ממנה את המיקרופון עד שתחזור בה. בהמשך איים רוטמן כי יגיש תלונה אתית נגד עורכת הדין בכר.

שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד