כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ביקורות נלהבות

מסעדה כשרה ראשונה מזה עשרות שנים באירלנד

באירלנד נפתחה מסעדה כשרה ראשונה מזה עשרות שנים והיא זוכה לביקורות נלהבות. "מסעדת 613" כמנין תרי"ג, הממוקמת בבית חב"ד בדבלין, זוכה לשבחים רבים ממומחי קולינריה על המצוינות והטעם

מסעדה כשרה ראשונה מזה עשרות שנים באירלנד
אחת ממנות המסעדה צילום: מסעדת 613 בדבלין

המעדנייה הכשרה הראשונה שנפתחה באירלנד מזה למעלה מחצי מאה היא להיט מפתיע בקרב תושבי דבלין מאז פתחה את שעריה במרץ האחרון ולא רק בקרב יהודים.

מעדניה 613, הממוקמת בחלקה הדרומי של העיר, מגישה מאכלים מקומיים, כמו כריכי בקר מלוחים והרינג קצוץ, לצד אוכל ישראלי. ולמרות שיש לה שעות פעילות מוגבלות במקצת, המעדנייה הנעימה - הקרויה על שם מספר המצוות בתורה, התברכה במהירות בקהל רב.

בחודש מאי האחרון העניקה התקשורת המקומית ארבעה וחצי כוכבים מתוך חמישה בביקורת נלהבת שתיארה את האוכל כ"תוספת נהדרת" לסצינת דבלין. ליאו ורדקר, ראש הממשלה של אירלנד, הגיע לבקר ואכל מרק עם קניידלך. מפורסמים נוספים הגיעו למסעדה והיללו את המקום.

"יש לנו דלפק מלא באוכל, מדפים ומקרר מלא עם פריטים כמו כריכים וסלטים", אמרה ריבקי לנט, שמנהלת את המסעדה עם בעלה הרב זלמן. השניים הם שליחי חב"ד המתגוררים בדבלין. "יש לנו גם דברים אופייניים, כמו חומוס, טחינה, כבד קצוץ והרינג, שאנחנו מכינים בבית".

מלבד סלבריטאים, מסעדת 613 זכתה ללקוחות יהודים מקומיים, "יש לנו גם את האוכלוסייה היהודית המקומית, שהרבה מהם קשישים, והם מאוד התרגשו לבוא לקנות דברים כמו כבד קצוץ", אמרה הרבנית לנט.

המבקרים שיבחו גם את האיכות וגם את הטריות של האוכל המוצע שנעשה על ידי שף לא יהודי. "החלטנו לשכור שף טוב מאוד מנוסה מאוד בשוק האוכל האירי שאינו יהודי", אמרה לנט. "הוא היה סופר נרגש לנסות משהו חדש ושונה", והוסיפה שהוא עבד לצד שף יהודי במשרה חלקית במטבח.

סוכנות הידיעות היהודית מדווחת, כי בעוד שרק כמה עשרות משפחות נחשבות שומרות כשרות באופן מלא בדבלין, רבים בקהילה כבר החלו לפקוד את מסעדת 613. רק כמה אלפי יהודים חיים באירלנד, מדינה של כ-5 מיליון איש.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד