י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טוענת לרשלנות

נחנקה למוות בפעוטון; האם לא עודכנה ודורשת צדק

כעבור שבוע של אשפוז בבית החולים שניידר כשהיא מורדמת ומונשמת, הלכה לעולמה הפעוטה הודיה שרה כהן ע"ה, לאחר שנחנקה בעריסה בעודה בפעוטון. האם עודכנה על מצבה בטלפון מבית החולים. לפי דו"ח מד"א היא נמצאה ללא הכרה לאחר כ-30 דקות וכי לא בוצעה בה החייאה עד להגעת הכוננים | האם: "זו ילדה שחיכינו שתגיח לעולם במשך 6 שנים"

נחנקה למוות בפעוטון; האם לא עודכנה ודורשת צדק
אילוסטרציה צילום: unsplash

אסון בפעוטון: הודיה שרה כהן ע"ה, פעוטה בת ארבעה חודשים נלחמה במשך שבוע על חייה בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה לאחר שלכאורה נחנקה בפעוטון, אולם אתמול (רביעי) הלכה לעולמה למגינת בני משפחתה שהמתינו לבואה משך כמה שנים.

ההורים טוענים לרשלנות מצד מטפלת הפעוטון. לפי הדיווח ב'מעריב', האם שירן כהן ליוותה את הודיה בת הארבעה חודשים, למשפחתון בפתח תקווה. לאחר כמה שעות, קיבלה שיחת טלפון מביה"ח שניידר שבה נאמר לה כי בתה הובלה לבית החולים, וכי היא מורדמת ומונשמת.

היא ניסתה לקבל תשובות ולהבין מה קרה לתינוקת - אולם במשך יומיים נותרה ללא מענה. בהמשך קיבלה את הדו"ח שמילאו מתנדבי מד"א שפינו אותה ובו נכתב שהודיה ככל הנראה נחנקה בעריסה לאחר שסיימה לאכול. בדוח צוין כי המטפלת מצאה אותה לאחר כ-30 דקות וכי כונני מד"א היו אלו שהחלו לראשונה בהחייאה, כלומר שלא בוצעה בה החייאה על ידי המטפלת עד להגעתם, וזאת בניגוד לחוק שלפיו המטפלת אמורה לעבור קורס החייאה ולתת טיפול במידה והיא נקלעת לסיטואציה שכזאת.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

האם השכולה שירן מצוטטת ב'מעריב' אומרת: "זו ילדה שחיכינו שתגיח לעולם במשך 6 שנים, לאחר טיפולים מאוד קשים. חשוב לנו שהצדק יצא לאור".

במטה המאבק למען הילדים מציינים כי "על פי תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, ישנו איסור להשאיר תינוק או פעוט ללא השגחה כולל במהלך השינה. החוק חל על מסגרות בהן שוהים שבעה פעוטות ומעלה בלבד - אך לא חל על משפחתונים. "עזרה ראשונה, הצמדות לתקנות, קורס התנהלות בטוחה, מצלמות או ביטוח לא חלו על המשפחתון בפתח תקווה בו הודיה נחנקה למוות. כיום קיימים כאלפי משפחתונים פרטיים שאינם מפוקחים, ועשרות אלפי תינוקות שהולכים למשפחתונים ללא מצלמות וללא שום פיקוח. כאשר מתרחש אסון כזה, אין איך לדעת מה קרה שם ובוודאי להוכיח".

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה לבחינת התשתית הפלילית, שטרם התבססה בשלב זה על פי חוות דעת גורמי רפואה".

יצוין כי בינתיים גם בחלוף שבוע מהאסון הפעוטון ממשיך לפעול.

תינוק נחנק ונפטר פעוטון הודיה כהן החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד