כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במסגרת הסכם נורמליזציה

ישראל בודקת את תוכנית הגרעין של סעודיה

פקידים ישראלים עובדים עם ממשל ביידן על הצעה להקמת מערך להעשרת אורניום בניהול ארה"ב בסעודיה, זאת כחלק מהסכם אפשרי בין המדינות. היוזמה היא חלק משיחות שיצרו קשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות

ישראל בודקת את תוכנית הגרעין של סעודיה
העשרת אורניום צילום: Pixabay

פקידים ישראלים עובדים בשקט עם ממשל ביידן על הצעה להקים מפעל להעשרת אורניום בניהול ארה"ב בסעודיה כחלק מעסקה מורכבת לכינון יחסים דיפלומטיים רשמיים בין שתי המדינות במזרח התיכון.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח, כי ראש הממשלה נתניהו, הנחה את מומחי הגרעין והביטחון הישראליים הבכירים לשתף פעולה עם המשא ומתן האמריקני בניסיון להגיע לפשרה שעלולה לאפשר לסעודיה להפוך למדינה השנייה במזרח התיכון, אחרי איראן, שתעשיר אורניום בגלוי, כך אמרו גורמים רשמיים.

ארה"ב וסעודיה מנהלות משא ומתן על קווי המתאר של עסקה בין ערב הסעוד וישראל בתמורה לסיוע לממלכה לפתח תוכנית גרעין אזרחית עם העשרת אורניום על אדמת סעודיה, בין היתר. היבטים אחרים של העסקה המתפתחת צפויים לכלול ויתורים לפלסטינים וערבויות ביטחוניות של ארה"ב.

אם סעודיה תסכים לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, זה יסלול את הדרך למדינות ערביות ומוסלמיות אחרות ללכת בעקבותיה, ולמעשה לסיים עשרות שנים של חרם ערבי מאז 1948.

אמנם לא ארה"ב ולא ישראל הסכימו עד כה על תוכנית שתאפשר העשרת אורניום בערב הסעודית, אך הפעם נראה כי סעודיה תוכל להעשיר אורניום, אם ארה"ב וישראל יתמכו בכך.

 

סעודיה ארצות הברית נורמליזציה נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד