י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נסע לקיבוץ בפעם הראשונה בחייו

הטרגדיה באומן: ארונו של החרדי שנפטר בראש השנה יגיע לארץ

לאחר שזכה להשתתף לראשונה בקיבוץ באומן בר"ה, הרב דוד מירילאשוילי ז"ל תושב אופקים בן 55 התמוטט בפתאומיות לעיני ילדיו בעיצומו של יום שני בר"ה כשהוא מותיר אחריו משפחה אבלה וחברים שמבכים את פטירתו הפתאומית. ארונו צפוי להיות מוטס היום ממולדובה לישראל

הטרגדיה באומן: ארונו של החרדי שנפטר בראש השנה יגיע לארץ
הרב דוד מירילאשוילי ז"ל צילום: ברסלב גלובל

ברוך דיין האמת: בעיצומו של יום הדין, יום שני של ראש השנה התמוטט הרב דוד מירילאשוילי ז"ל תושב אופקים בפתע פתאום בעיר אומן סמוך לציון רבי נחמן מברסלב זיע"א, והוא בן 55 בלבד בפטירתו.

המנוח הרב דוד ז"ל נולד בברית המועצות ביום כ"ט מנחם אב תשכ"ח לאביו הרב ישראל מירילאשוילי ז"ל, וזכה להקים בית בישראל עם בנים ובנות ההולכים בדרך התורה.

מכריו מקשים לעכל את הבשורה הקשה, ומציינים כי לפחות עלה השמימה לאחר שזכה להשתתף בקיבוץ הקדוש של רבינו על ציונו בעיר אומן שבאוקראינה. אחיו הר"ר רפאל מירילאשוילי ספד לו: "אחי דוד האהוב והיקר באדם. צנוע משמח לבבות צדיק. במקום שרצה כל כך להתפלל על עם ישראל, ארץ ישראל, על הילדים, ה' נתן ה' לקח יהי שם הי מבורך. קשה לי מאוד מאוד".

אחד מבני המשפחה מסר "המנוח היה איש רב מעלות בעל חסד ונתינה אינסופית, אהוב על הבריות ועל כל מכריו, תמיד שמח ורוקד כפי שרואים בסרטון שצולם בדרך לאומן (מצורף), בכל אירוע או שמחה שהיה מגיע אליה, תמיד היה 'מסמר הערב'. וכעת לצערנו אנו מבכים את לכתו. קשה וכואב הלב צער גדול נפל עלינו עם היוודע הידיעה המרה. המוח מסרב להאמין. ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

אחד ממכריו סיפר ל'ברסלב גלובל' בשם קהילת קודש "בני הנעורים" באר שבע בראשות רב הקהילה הרב אופיר אור "כולנו כואבים, המומים ומבכים את ההסתלקות הפתאומית של היקר באדם הרב דוד מירלאשווילי ע"ה היקר והאהוב שלנו לנצח נצחים, המנוח היקר ע"ה ומשפחתו היקרה הם מהיסודות החזקים של קהילת "בני הנעורים" ושותפים מלאים לכל דבר ועניין בהפצת אור רבנו הקדוש הנ.נ.מ.ח זיע"א בקהילתנו הקדושה".

"המנוח ז"ל זכה לקיים שיעורי תורה רבים בביתו ברוחב לב ובשולחנות מלאים כל טוב, הצטיין בהכנסת אורחים ובאהבת הבריות, אנשים שליוו אותנו לאורך חייו זוכרים את הארת פניו, את החיוך והשמחה האינסופית, טוהר המידות והאמונה התמימה והפשוטה, אהבת התורה והבריות".

"לקראת ראש השנה התשפ"ד טס המנוח ז"ל לראשונה למסע רוחני לקיבוץ של רבנו הקדוש עם שני ילדיו היקרים, בלט לאורך כל המסע בשמחה יוצאת דופן והסתלק לאחר תפילת מנחה לקראת צאת ראש השנה ועלה בקדושה וטהרה השמימה".

חבר נוסף סיפר חרי שנחתנו בארץ הקודש מסכמים את אומן ראש השנה הכי גבוה שיכול להיות… לצערינו ולשמחתינו הפעם בשני חלקים! חלק 1: עלייה רוחנית מדהימה, ביקור בציון אצל רבי אלימלך מליז'ענסק בפולין, הבעל שם טוב, רבי נתן, רבי נחמן, תיקון הכללי העולמי, שיעורים מדהימים, ריקודים של שמחה תפילות מעל הטבע, ארוחות עם החברים של הקהילה והמשפחה מלאים בשמחה ואושר.. תענוג, גן עדן בעולם הזה!".

"חלק 2: המנוח ר' דוד ז"ל שהגיע עם שני בניו היקרים אביחי ומרדכי מחברי הקהילה בני הנעורים סיים את תפילת מנחה האחרונה של החג רצה לעלות לחדר להתארגן על עצמו פשוט מתמוטט לעיני כולם ואחרי שעה של נסיונות החייאה מבינים שהוא לא איתנו, דוד היקר פשוט נפטר במהירות וזה כל כך בלתי נתפס, 12 שנה הילדים שלו נוסעים עם הרב אופיר אור לאומן ולראשונה ר' דוד הצטרף אליהם.. ואיך שהוא נהנה… כבר בפולין אצל רבי אלימלך מליז'ענסק הוא כל כך שמח ורקד ופייט בסליחות שעשינו ובדרך כל עצירה שעשינו הוא כוכב הרחבה עם ריקודים של קדושה".

"כל מי שמכיר אותו יודע כמה שמחה עצומה יש לאדם היקר הזה ומי שלא ידע וטס איתנו בקבוצה התחבר אליו מהר מאוד אל החיוך והשמחה פורצת הגבולות.. עדיין המומים ולא מעכלים, מנסים לאסוף את הכאב באיפוק. ראש השנה הכי גבוה שחוויתי בחיים שמסתיים עם אסון שאנחנו עדיין לא מעכלים".

"דוד היקר, עלית לשמיים ביום הכי גדול בשנה אצל צדיק האמת, בזמן הכי גבוה של השנה אחרי שכל התפילו של החג עלו לרקיעים הכי גבוהים בשמיים, תפעל למען אשתך היקרה, הילדים הצדיקים. אנחנו בטוחים שכל הצדיקים שביקרנו אצלם הגיעו לקבל אותך ישר למקום של הצדיקים בגן העדן".

כאמור, בעיצומו של יום הדין יום שני דראש השנה בשעות אחר הצהריים, ולאחר תפילת מנחה, התמוטט לפתע המנוח לעיני ילדיו, בכניסה למלון 'אומן אין' סמוך לציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב, צוותי הרפואה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חייו, אך בסופם – למרבה הצער – נאלצו לקבוע את מותו.

נפתלי רבינוביץ מפקד המבצעים של איחוד הצלה באומן סיפר: "בצהרי החג נמסר לנו על אדם שהתמוטט ואיבד את ההכרה. החובשים של איחוד הצלה וצוות מרפאת אומן ביצעו בו פעולות החייאה כולל מתן שוקים חשמליים בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. עסקני ברסלב בראשות העסקן הרפואי דודי רפפורט והעסקן נחמן שטיינברג פועלים מול הרשויות לשחרור גופתו שתוטס ככה"נ מחר ארצה".

בתום מאמציהם של עסקני ברסלב ומתנדבי איחוד הצלה וזק"א אוקראינה, מספר ימים לאחר מותו הפתאומי, אושרה הטסת גופתו לארץ ישראל, גופתו של הנפטר הוכנסה לחדר קירור במתחם שיינר שהותאם מראש לשעת אסון ע"י מתנדבי איחוד הצלה, אהרן בו הרוש סגן ראש סניף איחוד הצלה באומן דאג לפינוי וקירור ומוצאי החג בשינוע לבית החולים ואחר כך החזרה לאומן למתחם שיינר.

עם צאת החג פעלו המתנדבים בסיוע העסקן הרב הלל כהן יחד עם צוותי משרד החוץ והשגרירות מול הרשויות המקומיות במטרה למנוע נתיחה. הבוקר צלחו המאמצים וגופתו שוחררה. חברת הביטוח של המנוח מטפלת כעת בהטסתו ארצה.

נחמן דיקשטיין מפקד זק"א אמר ל'ברסלב גלובל' "במהלך החג טיפלנו בעשרות מקרים של איתור נעדרים, במקביל בשעות הצהרים בעיצומו של ראש השנה התקבל הדיווח במוקד זק"א באומן על היהודי שנפטר מדום לב, מתנדבי זק"א פעלו לשמירה על כבוד המת ובמקביל פעלנו מול הרשויות עם משרד החוץ וב"ה הצלחנו לקבל את האישורים לשחרור גופתו ללא נתיחה, המוקד שלנו ממשיך לפעול באומן ובאוקראינה במספר 380-63-220-1220+".

חברת הביטוח של המנוח מטפלת בהטסתו ארצה, המטוס אמור לצאת ממולדובה היום יום חמישי ב-12.00 בצהריים ולנחות בארץ ב-15.00, הלוויה תצא מבית המנוח רחוב כליל החורש 69 אופקים, בשעה משוערת 17.00 לכיוון בית העלמין של אופקים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד