כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אבי היה מתרגש"

בשווי 15 מיליון דולר: לאן נעלמה המתנה של פוטין לנתניהו?

לפני מספר שנים קיבל נתניהו עותק של ספר עתיק במיוחד מנשיא רוסיה שערכו מיליוני דולרים. נתניהו הצהיר כי יעביר את הספר לספרייה הלאומית, אך עיתונאי הארץ שבדק, מצא שהספר לא הגיע לשם. מה עלה בגורלו?

בשווי 15 מיליון דולר: לאן נעלמה המתנה של פוטין לנתניהו?
נתניהו מקבל מפוטין את הספר העתיק צילום: מתוך התיעוד

העיתונאי אורי משגב מפרסם על תחקיר שביצע בעקבות ספר עתיק ויקר ערך שקיבל ראש הממשלה נתניהו לפני מספר שנים מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך למרות שהבטיח להעבירו לספרייה הלאומית, הספר לא נמצא שם.

לפי הפרסום, בעת ביקורו של נתניהו במוסקווה לפני מספר שנים הפתיע אותו פוטין במתנה יקרה במיוחד: עותק של "מלחמות היהודים" מאת ההיסטוריון היהודי־הרומי יוספוס פלביוס, שהודפס בטוסקנה (איטליה) ב–1527. על פי הערכות מומחים שוויו של הספר כ-15 מיליון דולר.

בסרטון שהופץ מהמעמד נראה נתניהו מעלעל בספר, מהמהם באנגלית "לא ייאמן" ו"מדהים", מודה לפוטין ומחבק אותו. לעיתונאים סיפר כמה היה אביו מתרגש מהספר, והכריז שימסור אותו לספרייה הלאומית בירושלים. הוא חזר על ההתחייבות גם בחשבון הטוויטר שלו.

משגב כותב כי הוא ערך ברור וגילה כי הספר יקר הערך לא הגיע מעולם לספרייה הלאומית. משגב פנה לתגובה מלשכת רה"מ וכך נאמר לו: "הספר 'מלחמות היהודים' שקיבל ראש הממשלה נתניהו מנשיא רוסיה פוטין בעת ביקורו במוסקבה הוצג בלשכת רה"מ לאחר החלטת ועדת המתנות המשרדית, שהתירה להציגו עד לסיום כהונת הממשלה. לאחר תום כהונת הממשלה בחודש יוני 2021, הועבר הספר מחדר המתנות במשרד רה"מ לידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, בהתאם לנהלים. הספר יועבר לספרייה הלאומית לכשתיפתח".

בנימין נתניהו ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד