ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הסכם קיבוצי חדש

תוספות שכר ועוד: אלפי עובדי קופת החולים ירוויחו

ההסתדרות, הנהלת מאוחדת, ועד העובדים בחברה והממונה על השכר במשרד האוצר, סיכמו על שורה של הישגים שיחולו על 6,000 עובדי קופת החולים: תוספות שכר, הגדלת הפקדות לפנסיה והשתלמות ועדכון גמולים לפי סקטורים 

מזומן
מזומן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר משא ומתן בין ההסתדרות, הנהלת מאוחדת, ועד העובדים בחברה והממונה על השכר במשרד האוצר, נחתם היום (חמישי) הסכם קיבוצי הסכם קיבוצי שיחול על - 6,000 עובדי החברה, במסגרתו, ייהנו העובדים מתוספות שכר אחידות לפי הסכם המסגרת 2023, נוסף לתוספת שכר מפעלית ושיפור תנאי העסקתם. ההסכם יעמוד בתוקף עד ל- 31 בדצמבר 2027.

במסגרת ההסכם, המעגן שורה של הסכמות חדשות שמשפרות את זכויות העובדים, הוסכם, בין היתר, על העלאת שכר המינימום המפעלי ל-6,200 שקל ומתן תוספות שכר אחידות בהתאם להסכם המסגרת. כמו כן, יוענקו תוספות שכר דיפרנציאליות, תוספות אלו יחולקו לעובדים לפי סקטורים– כמפורט בתנאי ההסכם.

בנוסף, הצדדים הסכימו על שינויים במבנה תלוש השכר, אשר במסגרתם יתבצע איחוד שכר שורה "סמל 103" – שכר השורה החדש יחיל בתוכו את תוספת שקלית 2014, תוספת צמצום פערים 2018 ותוספת דיפרנציאלית 2023. מה שישפיע באופן ישיר על גובה השכר לערך שעה, שעות נוספות, הפקדות לפנסיה, לקרן השתלמות ופיצויי פיטורים.

עוד בהסכם: תוספת ותק לעובדים קבועים, תוספות שכר בגין משמרות נוספות. תשלום שווי ארוחות בסך 30 שקלים ליום לעובדים באשפוזי בית. עדכון גמול השכלה, עדכון רשימת תוספות בגינן תבוצע הפקדה לפנסיה ולא לגמל – כל אלו והישגים נוספים כמפורט בהסכם.

הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין אמר: "ההסכם שנחתם היום עם מאוחדת מהווה המשך לשורת ההסכמים שנחתמו לאחרונה ומביאים לידי ביטוי מתנים דיפרנציאליים לצמצום פערים לצד קידום מקצועי, העלאת פיריון ושיפור השירות לציבור תוך הרחבת שעות השירות הניתן למטופלי הקופה.

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור אמר: "אני מברכת על הסכם שמביא בשורות טובות לכבוד השנה החדשה. לאחר מו"מ אינטנסיבי ואתגרים לא פשוטים, הצלחנו יחד להגיע להסכם שמיטיב עם העובדים ועם החברה כאחד. הסכם זה כמו אחרים מחזק את החשיבות של עבודה מאורגנת לחיזוק העובדות והעובדים, לחיזוק מקומות העבודה ולחיזוק כלכלת ישראל.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד