כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ראש הממשלה ייפגש עם השרים לפיד, בנט ולבני

ההכרעה לגבי עתיד הקואליציה מונחת על הכף: לאחר שנפגש אתמול עם ליברמן, ייפגש נתניהו עם לפיד ויבהיר לו - ככה לא מנהלים מדינה • נתניהו יפגוש גם את לבני ובנט וינסה למנוע את פירוק הממשלה • גורמים בסביבת נתניהו: "ראש הממשלה יבדוק האם ניתן להגיע להסכמים. המצב לא יכול להימשך" • גפני לבחדרי: "לא התקבלה שום החלטה"

מצחצח חרדבות, ראש הממשלה נתניהו. פלאש90
מצחצח חרדבות, ראש הממשלה נתניהו. פלאש90

היום המכריע - הולכים לבחירות או מגעים להסכמה: היום (ב) יפגשו, לאחר כמעט כחודש של נתק, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. זאת במטרה לנסות למנוע את המשבר הקואליציוני שיגרום לפירוק הממשלה.

נתניהו צפוי להפגש היום גם עם שרת המשפטים ציפי לבני ועם שר הכלכלה נפתלי בנט. אמש (א)נפגש נתניהו עם שר החוץ אביגדור ליברמן.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו אמש, עם פרסום דבר הפגישה הצפוייה היום: "ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים בימים הקרובים ניסיון אחרון, לבדוק האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה, כך שניתן יהיה לנהל באופן תקין את ענייני המדינה".

הגורמים הוסיפו כי "ראש הממשלה אינו מוכן לקבל את המשך ההתנהלות בה שרים תוקפים את הממשלה שבה הם חברים כאילו הם חברי אופוזיציה, כפי שעשה לפיד גם בשבוע האחרון, לרבות ניסיונותיו להדיח ראש ממשלה מכהן ללא בחירות כפי שהעידו ליצמן ודרעי.

"בנוסף, לפיד מפר גם את ההתחייבות להעביר תוספת של מליארדים לתקציב הביטחון, להצטיידות במערכות נשק מתקדמות ואימונים ובמקום זה נלקח הכסף מפרוייקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים על ידי משרד האוצר כמו העברת בסיסי צה"ל לנגב. רה"מ צפוי לומר ללפיד שאינו מוכן לקבל עוד את המשך ההתנהלות שלו ושל מפלגתו. כך אי אפשר לנהל מדינה".

למרות הפגישה והניסיון להגיע להסכמה, ההערכה במערכת הפוליטית היא כי גם אם יגיעו הצדדים להסכמה, היא לא תחזיק מעמד יותר מידי זמן. הבחירות קרבות יותר מתמיד.

אתמול (א) בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הבהיר ח"כ משה גפני - כי בניגוד לפרסומים השונים: "עדיין לא התקבלה החלטה בנושאים הללו, גם בהקשר לממשלה החילופית - לא ניתנה שום הבטחה בשום נושא, והגראי"ל שטיינמן טרם הכריע בזה. כל השמועות והניסיונות לבחוש - הם על דעת הבוחשים בלבד".
נתניהו לפיד בנט פלאש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד