כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

משרד החינוך סוגר את הסמינר הפיראטי באלעד

פרשת עמנואל 2? הסמינר נסגר בשל אפליית ספרדיות ברישום • גורם בסביבת ראש העיר: "פועלים לפי הוראות גדו"י לסייע לסמינר"

אלעד, התושבים מרוצים. פלאש9
אלעד, התושבים מרוצים. פלאש9

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, הכריע הבוקר (שני) כי 'סמינר זלזניק האשכנזי' - הסמינר הפיראטי הפועל מתחילת השנה בעיר אלעד, ייסגר.

ההחלטה התקבלה לאחר סירוב מתמשך מצד הנהלת הסמינר לדרישות משרד החינוך להסדרת מעמדו החוקי. שמעוני ציין כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו תוך היצמדות למדיניות המאבק באפלייה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה, בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

כזכור, בשמו של הסמינר נקשרו לא מעט שערוריות, בין השאר אפליית תלמידות ספרדיות בקבלה והעדפות פסולות בקבלת תלמידות. תושב אלעד שמשוחח עם בחדרי חרדים הבוקר מביע שמחה מההחלטה: "מוסד שכזה שחושב שהוא מעל החוק, ושאין דין ואין דיין, קיבל את מה שמגיע לו - מי שלא עומד בקריטריונים מוסריים ואנושיים בסיסייים, ראוי לו שייסגר. משרד החינוך עמד הפעם לצד החרדים ולצד תושבי השכונות וראש העיר פרוש - טוב שהסמינר נסגר, ויפה שעה אחת קודם".

מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי "עם היווצר הוויכוח בין הנהלות הסמינרים, קיבל ראש העיר הנחיות, בע"פ ובכתב מגדולי ישראל - ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגרמ"ה הירש, ולפיהן עליו לפעול לטובת שני הסמינרים.

"לצערנו, בשל התנגדות והשמצות של מספר עסקנים הכריע משרד החינוך על סגירת אחד מהם. ראש העיר יתייעץ בימים הקרובים עם גדולי ישראל וימשיך לפעול על פי הנחיותיהם".

עסקן חרדי מוכר בעיר, אומר לבחדרי חרדים כי: "רוב מוחלט של תושבי העיר שמחים על ההחלטה. זהו מוסד שפעל בניגוד לחוק ולתקנות, ולמרות אזהרות חוזרות ונשנות בחר לדבוק בדרך הלא חוקית, כששמו אף הפך לסמל לאפלייה פסולה נגד תלמידות ספרדיות. אנחנו מגבים ושמחים בהחלטת משרד החינוך, ומקווים כי יהיה פה סימן לכל מי שרוצה להפלות ולהדיר - זמנכם עבר".

לפי הודעת משרד החינוך שהופצה הבוקר, לשם סגירתו של הסמינר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירה למוסד הבלתי חוקי. משמעות סגירת הסמינר היא הפסקה לאלתר של מתן תקציבים למוסד, והעברת הטיפול בו לרשויות החוק.

ההוראה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים העמיד שמעוני בפני הנהלת המוסד תנאים להמשך קיומו, שסורבו על ידי ההנהלה.

בין התנאים, מתן בעלות על המוסד אך ורק לגורם שאינו קשור - במישרין או בעקיפין - לאפליה שליוותה את הקמת המוסד הבלתי חוקי, והתחייבות המוסד לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה"כיתות המזינות", כאשר כל תלמידות בית הספר בית יעקב החדש בעיר יעלו באופן אוטומטי ללמוד במוסד. כאמור, הנהלת המוסד סירבה להסדר, ומשום כך התקבלה ההחלטה.
אלעד זלזניק סמינר סגירה אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}