כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למרות האיומים

ההייטק הישראלי מתפוצץ: אקזיטים בשווי 2.8 מיליארד דולר בשבעה חודשים

בשבועות האחרונים זוכה ענף ההייטק הישראלי לזינוק משמעותי כאשר מספר אקזיטים נסגרו במהלכם | ברקע הדברים הטלטלה שעוברת על הענף עם ההפגנות כנגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית

ההייטק הישראלי מתפוצץ: אקזיטים בשווי 2.8 מיליארד דולר בשבעה חודשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחודש האחרון חווה ההייטק הישראלי התפוצות של ממש כאשר מספר אקזיטים שונים יצאו לדרך בסכום כולל של 2.8 מיליארד דולרים. ההודעות מגיעות ברקע המכתבים של בכירי מחאת ההייטק שחזרו והפחידו שבמידה וחקיקת חוקי הרפורמה המשפטית תימשך - ענף ההייטק הישראלי יתקשה מאוד בגיוסי הון, דבר שכאמור לא נכון עובדתית.

אמש דווח כי ענקית הסייבר האמריקאית פאלו אלטו נטוורקס במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת טאלון סייבר סקיוריטי הישראלית, מפתחת הדפדפן הארגוני. שווי הרכישה, במידה ואכן תצא לפועל, מוערך בכ-600 מיליון דולר. הפרסום מגיע לאחר שבשבוע שעבר דווח כי החברה מתכוונת לגייס 250 עובדים בישראל במהלך השנה הקרובה.

לפני כשבועיים דווח על יום מוצלח עבור חברות ההייטק הישראליות בכל הנוגע לגיוסי הון בעולם. החברה הראשונה היא חברת floLIVE, שפיתחה את רשת הסלולר הגלובלית הראשונה והגדולה בעולם גייסה סכום של 47 מיליון דולר. בנוסף, חברת SQream, שעיקר התמחותה הוא האצת ניתוח נתונים ותהליכים של למידת מכונה, גייסה 45 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. החברה הוקמה לפני כשלוש עשרה שנים.

החברה השלישית שהודיעה על גיוס הון היא חברת הסטארט-אפ זניטי, שעוזרת לארגונים לנטר שימוש באפליקציות הודיעה היום גם היא על גיוס של 16.5 מיליון דולר.

שבוע לאחר מכן הסטארט-אפ Darrow להצליח גייס סכום של 35 מיליון דולר. החברה מתעסקת בתחום הליגלטק. תחום העושה שימוש בטכנולוגיה במטרה לייעל שירותים משפטיים וכן להציע פתרונות המבוססים על טכנולוגיה לסוגיות משפטיות. החברה מעסיקה 85 עובדים, כאשר 10 בארצות הברית והשאר בישראל. בנוסף אליו, הסטארטאפ הישראלי 'בריאה', שפיתח פלטפורמה המשמשת לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים וגופי מחקר, גייס 11.5 מיליון דולר. כמו כן, חברת הייבוב (HiBob), המתמחה בתחום ניהול העובדים, גייסה 150 מיליון דולר בסבב גיוס חדש.

 

הייטק חרדי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד