כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מדד המנהיגות: בנט במקום הראשון, נתניהו שני

סימן לעתיד? מדד המנהיגות של ערוץ 2 דירג את שר הכלכלה במקום הראשון, ואחריו נתניהו, פרץ, לפיד ואהרונוביץ

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

נהנה מפופולאריות בקרב הציבור: יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט דורג במקום הראשון ב"מדד המנהיגות" של התכנית "אנשים" בערוץ 2.

במדד נובמבר שערכה תכנית "אנשים", בנט קיבל את הציון 5.4. אחריו דורג ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ציון 5. ח"כ עמיר פרץ מוקם לאחר מכן עם ציון 4.5. שר האוצר יאיר לפיד קיבל ציון 3.8 והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' סגר את הרשימה עם ציון 3.6.

"קולו של שר הכלכלה והשר לענייני ירושלים והתפוצות נשמע החודש, ובגדול", נכתב על בנט, "הפיגועים בירושלים הביאו אותו לתקוף את השר לביטחון פנים אהרונוביץ', ולהחריף את הטון כלפי ראש הרשות הפלסטינית - 'אבו מאזן הוא הנהג במכונית המוות בירושלים'. כשבנט יצא להגנת השוטרים שהרגו את חיר חמדאן בכפר כנא, הוא ספג בעצמו לא מעט ביקורת, וכאשר הציג את תמונתו של אחד ההרוגים מהפיגוע בבית הכנסת למצלמות ה- BBC, הוא ננזף גם כן.

"ועוד קצת ביקורת, מפלגתו של בנט, "הבית היהודי", היא בין יוזמות "חוק הלאום" הבעייתי. האיום של בנט לפרוש מהממשלה אם החוק לא יאושר, עדיין עומד בעינו. החודש היה אפשר לחוש בירידה במתיחות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו, והדיל שרקמו יחד באשר לבניה ביהודה ושומרון עדיין מחזיק מעמד. אפילו הסתובבו לאחרונה שמועות שהם מתכוונים לרוץ יחד בבחירות הקרובות".

על ראש הממשלה אמרו בתכנית כי "נובמבר היה חודש קשה למדינת ישראל, ובטח לזה שעומד בראשה, אך רק אירוע אחד גרם לו להביע בפומבי את אכזבתו: כאשר הכנסת אישרה ברוב מוחץ את הצעת החוק שתכליתה לפגוע בעיתון הבית של נתניהו - "ישראל היום". לפני ואחרי התבוסה הקטנה הזו, פיזר נתניהו רמזים על נכונותו להקדים את הבחירות, כאמצעי הרתעה כלפי שותפיו שהם גם יריביו - יאיר לפיד וציפי לבני.

"נתניהו הפגין מנהיגות החודש כאשר קרא לסדר את הרמטכ"ל וראש השב"כ, וסיים את המשבר ביניהם (בעקבות התחקיר ב"עובדה"). הוא קפץ גם לפגישה בירדן עם המלך עבדאללה ועם מזכיר המדינה ג'ון קרי, בניסיון להנמיך את הלהבות בהר הבית, ולהתמודד עם גל הטרור הפלסטיני בירושלים. אחרי הרבה מאוד זמן, הוא קיבל החודש החלטה לגבי הרמטכ"ל הבא - איזנקוט, וזה עוד כלום לעומת הסאגה המתמשכת של "חוק הלאום"".
נתניהו שעה ערוץ 2 בנט פופולאריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד