י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הממ"ז הגיע לזירה

פיגוע הדקירה בירושלים: "אף מחבל לא ישבש את החגים"

מפקד מחוז ירושלים שיבח את תפקודם של מאבטחי הרכבת הקלה שחתרו למגע ונטרלו את המחבל, ואמר בזירה: "אף מחבל לא ישבש את שגרת החיים והחגים בירושלים, ואנחנו נמשיך לפעול לנטרל במהירות כל איום ולהגן על תושבי ירושלים והמבקרים בה"

פיגוע הדקירה בירושלים: "אף מחבל לא ישבש את החגים"
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

הערב (חמישי) לקראת השעה 21:00 הגיע מחבל חמוש בסכין רגלית לתחנת הרכבת הקלה באזור גבעת המבתר בירושלים. המחבל, 19 תושב עיסאוויה, הוחשד ע"י המאבטחים במקום, ולאחר שפנו אליו לבדיקתו שלף סכין ודקר מאבטח של הרכבת הקלה ברציף. המאבטח שנדקר ונפצע בידו ומאבטח נוסף שהיה במקום, הגיבו במהירות, חתרו למגע, ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו במקום.

כתוצאה מפיגוע הדקירה, נפצע המאבטח באורח קל בידו ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל שנוטרל ונעצר, נפצע באורח קשה (עפ״י גורמי הרפואה) ופונה לטיפול רפואי.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הגיעו למקום, וחוקרי המשטרה פעלו בזירת הפיגוע לאיסוף ממצאים, בהם הסכין ששימשה את המחבל לביצוע הפיגוע. תנועת הרכבת הקלה הופסקה באזור בעקבות הפיגוע, ושבה לסדרה לפני זמן קצר, עם סיום הטיפול המשטרתי בזירה. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב עם המפקדים בזירת הפיגוע. בסיומה אמר: "זהו פיגוע שני היום בגזרת המחוז שמכוון כלפי מאבטחים אזרחיים, המהווים נדבך משמעותי במארג האבטחה הקיים בירושלים ומורכב משוטרים, לוחמי מג״ב, מתנדבי משטרה ומאבטחים. ערנות המאבטחים ותגובתם המהירה, הובילו לנטרול מהיר של המחבל ולצמצום הנזק והנפגעים כתוצאה מהפיגוע".

לדבריו, "תגובתם של המאבטחים הערב משקפת ערנות, חתירה למגע ומקצועיות מול מחבל שניסה לרצוח אותם, ועל כך הערכתי הרבה על תפקודם. ההגעה המהירה של כוחות המשטרה לזירה מעידה על מוכנות ודריכות גבוהה הנדרשת מאיתנו תמיד, ובפרט בימים אלו. המסר שלנו אל מול הטרור ברור וחד משמעי: אף מחבל לא ישבש את שגרת החיים והחגים בירושלים, ואנחנו נמשיך לפעול לנטרל במהירות כל איום ולהגן על תושבי ירושלים והמבקרים בה". כך ניצב תורג'מן.

פיגוע דקירה ירושלים הגבעה הצרפתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד