ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
שגריר ישראל תקף

אבו מאזן באו"ם: "לא יהיה שלום במזרח התיכון ללא מדינה פלסטינית"

מחמוד עבאס אמר אתמול באו"ם שלא יהיה שלום במזרח התיכון ללא מדינה פלסטינית. המנהיג הפלסטיני דיבר על רקע המאמצים ההולכים וגדלים להשיג הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, האשים את ישראל באפרטהייד, וטען שישראל חופרת מנהרות מתחת למסגד אל-אקצא

אבו מאזן באו"ם: "לא יהיה שלום במזרח התיכון ללא מדינה פלסטינית"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

מחמוד עבאס יו"ר הרשות הפלסטינית אמר אתמול בעצרת הכללית של האו"ם שאין סיכוי לשלום במזרח התיכון ללא מדינה פלסטינית. נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר גם שהרשות הפלסטינית עוברת תהליך רפורמה מקיף, הוא קרא לקיים "בחירות דמוקרטיות כלליות".

הוא האשים את ישראל בעובדה שהפלסטינים לא ערכו בחירות כבר יותר מעשור, ואמר שישראל מונעת את הבחירות בכך שהם מונעים מתושבי מזרח ירושלים להצביע. הוא אמר שהוא יפנה בגופים בינלאומיים כדי לאלץ את ישראל לאפשר בחירות פלסטיניות.

הוא דיבר באריכות על הנכבה של 1948 (המונח הפלסטיני להקמת מדינת ישראל). לדבריו, הנרטיב הפלסטיני עוות בכוונה על ידי "תעמולה ציונית וישראלית".

"המסר שלי היום לישראלים הוא שהכיבוש הנוראי הזה שנכפה עלינו לא יחזיק מעמד", הוא אמר. "העם הפלסטיני יישאר על אדמתו".

נשיא הרשות ביקש הגנה בינלאומית מפני "מתנחלים ישראלים מחבלים" ונגד כוחות צה"ל. לדבריו, יש צורך לקרוא למדינות החברות באו"ם להכיר במדינת פלסטין ולהתקבל כחברה מלאה באו"ם.

הוא גם אמר שישראל לא עמדה בתנאי הקבלה שלה לאו"ם, ומבקש מהאו"ם לנקוט "צעדי הרתעה" נגד ישראל עד שתמלא את החלטות האו"ם.

אבו מאזן אמר שהפלסטינים מבצעים "התנגדות שלווה ועממית" נגד כיבוש קולוניאלי שאינו מאמין בשלום. "נמשיך בהתנגדות העממית השלווה שלנו".

"ישראל גונבת משאבי טבע פלסטינים", טען. הוא גם אמר שישראל אחראית להרג בערים ערביות בישראל, שעלו השנה במספרים גבוהים לעומת שנה שעברה.

אבו מאזן קרא להתנצלות ופיצויים מישראל. הוא גם תקף את בריטניה וארה"ב, ואמר שהם תמכו בהצהרת בלפור בשנת 1917 ?שהכירה בבית לאומי ליהודים בפלסטין ההיסטורית".

לאחר שחזר על דרישתו למדינה פלסטינית, המנהיג הפלסטיני אבו מאזן אמר שלא יכול להיות שלום במזרח התיכון מבלי לתת זכויות לפלסטינים, "אלה שחושבים ששלום יכול לשרור במזרח התיכון מבלי שהעם הפלסטיני ייהנה מלוא הזכויות הלאומיות הלגיטימיות שלו טועה", אמר בעצרת הכללית של האו"ם.

הוא כינה את ממשלת ישראל הנוכחית "גזענית וימנית" והאשים אותה בגניבת כסף ומשאבים, והחזקת גופות של 600 "שהידים פלסטינים". הוא אמר שישראל תוקפת אתרים קדושים לנוצרים ולמוסלמים בירושלים. הוא האשים את "ממשלת הכיבוש של ישראל" ב"חפירת מנהרות בקדחתנות מתחת ומסביב למסגד אל-אקצא" על ראש הר הבית, דבר שיגרום ל"פיצוץ של השלכות בלתי ידועות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לנאום אבו מאזן בעצרת הכללית: "אבו מאזן, שרק לפני מספר שבועות הגן על היטלר והאשים את היהודים בשואה, עמד על בימת האו"ם וקרא לטרור הרצחני הפלשתיני "התנגדות שלווה". אבו מאזן הוכיח היום שוב בשקריו ותמיכתו בטרור, שהוא מנותק לחלוטין מהמציאות ושהוא לא רלוונטי. במקום לתת לו כבוד, מנהיגי העולם צריכים לגנות אותו בחריפות ולפעול להדחתו".

סעודיה אבו מאזן העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד