כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ביקש לגייס תמיכה בינלאומית

זלנסקי בוושינגטון: "אם לא נקבל סיוע, נפסיד במלחמה"

נשיא אוקראינה פנה למחוקקים אמריקאים בבקשה להמשיך בתמיכה הצבאית בארצו, על רקע ההססנות הרפובליקנית לתמוך צבאית באוקראינה. כי זלנסקי אמר לחברי הסנאט שסיוע צבאי חיוני למאמצי המלחמה של אוקראינה

זלנסקי בוושינגטון: "אם לא נקבל סיוע, נפסיד במלחמה"
זלנסקי מגיע לסנאט האמריקאי צילום: נשיאות אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע ​​אתמול כי הוא סומך על "תמיכה קבועה" של ארה"ב מול רוסיה, כך לפי הצהרה שפרסמה נשיאות אוקראינה במקביל לביקורו בארה"ב.

זלנסקי אמר, כפי שצוטט בהצהרה, לאחר פגישתו עם בכירים אמריקאים, כי "כדי לנצח במלחמה, עלינו להישאר מאוחדים ולנצח יחד. אנו סומכים עליכם, על תמיכתכם המתמדת".

זלנסקי פנה למחוקקים אמריקאים בבקשה להמשיך לתמוך בארצו במלחמה עם רוסיה, על רקע הספקנות הרפובליקנית אם הקונגרס צריך לאשר סבב סיוע חדש.

לאחר שביקש לגייס תמיכה בינלאומית באו"ם, נסע זלנסקי לוושינגטון לביקור שכלל פגישות עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מנהיגים צבאיים בפנטגון ונאום במוזיאון הארכיון הלאומי.

למרות שביידן ורוב מנהיגי הקונגרס עדיין תומכים במתן סיוע לאוקראינה עם הדמוקרטים השולטים בסנאט, זלנסקי מתמודד עם סנאט וקונגרס שפחות מתלהבים לתת לו צ'ק פתוח מאשר בביקור בוושינגטון לפני תשעה חודשים.

מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר אמר כי זלנסקי אמר לחברי הסנאט שסיוע צבאי חיוני למאמצי המלחמה של אוקראינה. "אם לא נקבל סיוע, נפסיד במלחמה", ציטט שומר את זלנסקי. ארצות הברית שלחה כ-113 מיליארד דולר בסיוע ביטחוני והומניטרי לזלנסקי מאז פרוץ המלחמה בפברואר 2022.

הלילה ‏נשיא אוקראינה זלנסקי נפגש עם נשיא ארה"ב ביידן, והשניים הכריזו על חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה בסך 325 מיליון דולר.

ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד