י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תחרות השירה הגדולה לנשים ובנות חרדיות יוצאת לדרך

בית הספר ללימודי פיתוח קול והעצמה אישית בניהולה של שרית יגודיוב משיק מיזם ייחודי: הפקת ענק של פרויקט מוסיקלי, במסגרתו מאות נשים ובנות חרדיות תתמודדנה על במת אולמי ראסל ברמת גן, מול צוות שופטות ובשילוב הקהל, עד לגמר הסופי בו תוכרז המנצחת הגדולה

תחרות השירה הגדולה לנשים ובנות חרדיות יוצאת לדרך
gdfgd

בשורה משמחת לנשים ובנות הנעורים: העונה הראשונה מבית YOUR SOUND יוצאת לדרך.

בית הספר ללימודי פיתוח קול והעצמה אישית בניהולה של שרית יגודיוב משיק מיזם ייחודי וחדשני – הפקת ענק של פרויקט מוסיקלי באווירה מרתקת.

המיזם החדש, שיחל ביום חמישי, נר שני של חנוכה, יאפשר לכל אחת מהמשתתפות לקבל הזדמנות להתחבר לכישרון המוסיקלי שלה ולחוות במסגרת תכנית הלימודים, הן פיתוח קול והעצמה אישית עם מיטב אומניות הבמה במוזיקה החרדית, והן מסע הופעות על במה במסגרת אודישנים ותחרות שירה אל מול צוות שופטות שתדרגנה את המשתתפות, החל משלב המיונים הראשונים, דרך הופעות הבמה ועד למנצחת הגדולה של התחרות.

שרית יגודיוב, מנהלת בית הספר, מספרת על הרעיון להקמת המיזם: "אני מאמינה ששירה היא בעצם תפילה אשר דרכה המשורר מתחבר לעצמו ולבורא בדרך עוצמתית, מביע את רגשותיו ומעביר את המסר שלו למאזיניו. למעלה מעשר שנים שאני עוסקת בתחום המוזיקה, פיתוח קול והעצמה אישית. במסגרת עבודתי נוכחתי לדעת כי השירה היא כלי הביטוי החזק ביותר להביע את אשר על ליבנו. בכוח השירה ניתן להתחבר לבורא בדרך עוצמתית, ככל שהיא עמוקה יותר כך הישגיה עצומים וגדולים.

"שירת הים היתה הראשונה שבאה מתוך ויאמינו בה' ובמשה עבדו, היא הייתה עצומה כל כך, שגרמה לכולם לראות בגילוי השכינה כולל השפחה - הפשוטה שבעם. לאחרונה אני שומעת קולות בדבר זה שאין יכולת ביטוי מספקת לנשים ובנות להשתמש בכישורי השירה ובמתנת הקול שניתנה להם. בעקבות קולות אלו ובעצת חכמים החלטנו להפיק תכנית מוזיקה גדולה שתעניק הזדמנות לאותן נשים ובנות".

שרית יגודיוב מדגישה כי "במסגרת התכנית אנו רוצות לתת לכל שלב נושא רוחני שעליו תבוסס התוכנית הן מבחינת תכנים, שירים מותאמים ותפאורה, ועל כן בחרנו כקו מתווה את ספר התהילים אשר קרוב ללב כולנו".





בנוסף, היא מדגישה: "במשך השנים, כאשר תלמידות היו מגיעות לבית הספר שלנו כדי ללמוד פיתוח קול, הבנתי שיש חסר במקומות שבהם הבנות יכולות להביא את עצמן לידי ביטוי. המטרה שלנו במיזם, לצאת לדרך עם כ-400 בנות שיגיעו ליום האודישנים הראשון שיתקיים באולמי ראסל ברמת גן, ומשם, מי שתעבור את שלב המיונים תוכל להמשיך לתחרות או לחילופין למסלול המקהלה, שגם הן תעמודנה על במה ותבטאנה את הכישרון שלהם במסגרת הופעות על במה.

"זו תכנית של כ-17 מפגשים ועשרה מופעים", היא מספרת. "בכל שלב צוות השופטות יבחר את אלו שממשיכות לשלב הבא, כאשר כבר בשלבים הראשונים, גם לקהל באולם תהיה השפעה על הבחירה. למעשה, אחרי כל שיר, הצופות באולם, יוכלו לבחור האם המתמודדת עברה או לא עברה, באמצעות מערכת ממוחשבת ולחצנים שיחוברו לכל כסא באולם. זה בהחלט משהו חדשני שטרם היה כמותו לנשים ובנות חרדיות".

על מנת להביא לתוצאה טובה ורמה גבוהה יתקיים אודישן מכובד וקצר לכל הנרשמות באולמי ראסל. הערב ייפתח בדברי המנחה אשר תיתן הסבר על שלבי וכללי התוכנית. לאחר מכן השופטות יערכו מופע קצר עם שיר הנושא של התוכנית ומיד לאחר מכן תחולקנה הבנות לפי רישום לחדרים השונים להתחלת המיונים. כל מהלך המיון יוסרט ע"מ שהשופטות יאבחנו את הבנות שיתאימו לתוכנית הן מבחינת אישיות, קול וכדו'. בין כל שלבי התוכנית, המתמודדות שממשיכות לשלב הבא תעבורנה אימונים על ידי צוות השופטות כגון העצמה אישית פיתוח קול הגשת שיר, אישיות ומבט נכון לחיים.

"זו תכנית שנעשתה לאחר חשיבה מרובה ובהתייעצות עם נשות חינוך", מסכמת שרית יגודיוב. "אני ממליצה לכל אחד שמחוברת לשירה ולמוסיקה להצטרף אלינו לתכנית חווייתית ומרתקת שגם תעשיר את הידע שלה מבחינה מקצועית וגם תפתח בפניה אפיקים חדשים".



תחרות נשים בית ספר חרדיות שירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד