כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאות מיליוני שקלים

לקראת קריסה? קופות החולים נקלעו לגירעונות קשים

קופות החולים לא משלמות לבתי החולים הממשלתיים מזה חודשים ארוכים עבור ניתוחים, אשפוזים, מרפאות חוץ ועוד שירותים - עקב גירעונות גדולים וקשיים תקציביים • גובה החוב של הקופות מגיע למאות מיליוני שקלים • זו תגובת משרד הבריאות

לקראת קריסה? קופות החולים נקלעו לגירעונות קשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

קופות החולים לא מעבירות לבתי החולים הממשלתיים תשלומים עבור המטופלים שלהן כבר חודשים ארוכים. כך פורסם לראשונה ב'כאן 11'. הקופות לא משלמות עבור ניתוחים, אשפוזים, מרפאות חוץ ועוד שירותים - עקב גירעונות גדולים וקשיים תקציביים. גובה החוב של הקופות מגיע למאות מיליוני שקלים.

קופת חולים כללית לא מעבירה את מלוא התשלומים לבתי החולים הממשלתיים כבר מחודש יולי. קופות חולים מאוחדת ולאומית לא מעבירות תשלומים כבר מתחילת השנה.

הסיבות: המדינה לא חתמה עם הקופות כבר יותר מחמש שנים על הסכמים לייצוב מצבן הכלכלי, והיא לא משלמת עבור מבחני התמיכה כפי שסוכם. קופות החולים יסיימו את השנה עם גירעון צפוי של 4-3 מיליארד שקלים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "המשרד סבור כי יש לעדכן את תקציב קופות החולים לבסיס, באופן שיאפשר ודאות תקציבית ותכנונית, וכמובן את קידום הסכומים בהתאם למדדים השונים. המשרד מתנגד להעברת תקציב באמצעות מבחני תמיכה, שפוגעים בהתנהלותה התקינה של מערכת הבריאות. דיונים בנושא גובה התקציב ואופן העברתו מתנהלים מול משרד האוצר וקופות החולים".

בית חולים קופות חולים גירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד