כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אין לנו למי להצביע"

פתח תקווה סוערת: הנציג של 'דגל' במקום הראשון פרש מהרשימה

הקהילה החרדית בפתח תקווה סוערת מתמיד | לאחר שהוגשו הרשימות, הנציג שהוצב במקום הראשון פרש מהרשימה בתרגיל של העסקנים. גבאי בית כנסת בעיר: "אין למי להצביע, זאת רשימה הזויה, 'דגל התורה' התפרקה בעיר". 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא והסבוך באם המושבות

פתח תקווה סוערת: הנציג של 'דגל' במקום הראשון פרש מהרשימה
שלוםפ הבלין ונציג נעם בפ"ת אמש בהגשת הרשימות צילום: באדיבות המצלם
לאחר סגירת הרשימות אתמול (חמישי) בבחירות לרשויות המקומיות נרשמה התפתחות דרמטית של ממש דווקא בפתח תקווה, העיר שלא ייחסו לה חשיבות בעבר, וכיום נמצאת בעין הסערה בציבור הליטאי סביב הסכמה של הקהילות בעיר על מועמד מוסכם ברשימה המשותפת עם אגודת ישראל כשהליטאים הם הרוב בפתח תקווה מול החסידים. 

קצת רקע: בקדנציה האחרונה כיהנו ברשימת יהדות התורה בפ"ת ח"כ אליהו ברוכי וישראל פרידמן חסיד גור, אליהו ברוכי כשנכנס לכנסת, נכנס במקומו למועצה שמעון ברגמן שכיהן עד הבחירות. 

במהלך כל הקדנציה הסיעה ישבה באופוזיציה עקב יחסים עכורים וחוסר הסכמות בין ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן לבין ראש העיר רמי גרינברג. לפני מספר חודשים הודיע פרידמן על עזיבת העיר וכך גם ברגמן שמילא את מקומו של ברוכי, ומשכך התפנו המקומות ברשימה.

בחודש תמוז הוגש למנהל המחלקה המוניצפאלית ב'דגל' מנחם שפירא מכתב על ידי הגר"מ רבינוביץ ר"י אור ישראל הקטנה, הגרב"צ הכהן קוק רב קהילת אבי עזרי, הגרצ"א הורביץ והגר"ש גוטפריד רבה של גני הדר על כך שממנים לראשות הרשימה את תושב העיר שלום הבלין גבאי בית הכנסת בני הישיבות.

מנגד עמדו ראשי ישיבת חברון להם יש שלוש קהילות בעיר, מתוכם שתיים מהמרכזיות והגדולות בעיר והם דרשו חד משמעית שכל מינוי נציג לרשימה יהיה מוסכם עליהם ובתיאום איתם. הרבנים שחתמו על המכתב עשו סיבוב פרסה לאחר שהוברר כי שלום הבלין לא מקובל על כלל הקהילות וביקשו למשוך את התמיכה ששוגרה ל'דגל התורה'. 

בעקבות הבלאגן מינו ב'דגל התורה' את יו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס לרכז ולטפל במשבר שנוצר באם המושבות, פינדרוס קיבל לידו מכתב החתום על ידי 10 קהילות גדולות בעיר ובגני הדר המבקשים למנות את תושב העיר יעקב קזן לעמוד בראשות הרשימה. 

אחד מתושבי העיר המעורה בכל הנושא מסביר ל'בחדרי חרדים' את אשר התרחש: "התקיימו מספר ישיבות בנושא כאשר במקביל נודע שפינדרוס תוך כדי המו"מ מערבב בכל מה שקשור למועמדות של שלום הבלין". במקביל גם העסקן חיים אהרן סטיינצקי מנהל מוסדות 'שירה התורה' בעיר ניסה בהוראת הגר"י רוזן להוביל פשרה על מועמדותו של ברוך פרוינד למקום הראשון שיהיה מוסכם גם על קהילות חברון וקהילות נוספות דבר שלא צלח לאחר שח"כ אליהו ברוכי ועסקנים ליטאים בגני הדר הטילו ווטו.  

"בערב הגשת הרשימות לעירייה לאחר עשרות פגישות ומתווים שעלו וירדו, הגיעו למתווה מוסכם בהובלת הגר"ש גוטפריד המרא דאתרא של גני הדר כי עוה"ד מנחם הבלין מנאמני ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל יהיה במקום הראשון, במקום השני נציג החסידים, במקום השלישי שלום הבלין ובמקום הרביעי יעקב קזן". 

הנציג רוני לוינשטיין מודיע על פרישה

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהסכם נאמר שהשניים הראשונים מתפטרים לאחר שנה וחצי ומכניסים את השניים הבאים ברשימה. למועצת העיר. 

שעות לפני סגירת הרשימות הגלגל התהפך לאור דרישה חדשה של הגאון רבי מרדכי רבינוביץ' להכניס את יהודה גליקמן נציגה של מפלגת 'נעם' לרשימה המשותפת על חשבון יעקב קזן נציג הקהילות, ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני ביקש לערב בכך את חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן שלא אישר את העניין ולא רק בגלל שזה על חשבון הקהילות של דגל התורה. 

במקביל, עסקנים מדגל התורה הגיעו לביתו של עו"ד מנחם הבלין להחתימו על המכתב אך למרבה הפתעתם הבלין נעלם גם מביתו לא ענה לטלפונים,  הוא מסר דרך רעייתו שר' יגאל רוזן אינו מרשה לו להגיש את מועמדתו, וכאן נשאר רק חצי שעה להגשת הרשימה, בדגל התורה הוחלט יחד עם הגר"י חברוני ר"י חברון להציב את יעקב קזן בראשות הרשימה אלא שהרב רבינוביץ באמצעות ח"כ פינדרוס ביקשו לשים נציג חדש תושב העיר רוני לוינשטיין בוגר ישיבת בית מתתיהו ואיש מוערך בעיר. 

שלום הבלין המוצב במקום השלישי שהגיע להגיש את הרשימות בחר לעשות כהוראת פינדרוס אף אמר שהכל היה מתואם מראש עם ראשי ישיבת אור ישראל ורבני העיר. 

רוני לוינשטין שגילה להפתעתו שהוצב במקום הראשון לאחר שחתם על הצטרפותו לרשימה ללא שחשב כלל שיעמוד בראש הרשימה הודיע בהוראת רבו הגרב"צ רוזנברג שהוא מתנגד למחטף ולרמאות שהתרחשה נגד הקהילות ובכלל העדפתם של נציגי נעם מהציונות הדתית על פני נציגם של קהילות דגל התורה והפרת כלל ההסכמים. לוינשטיין אף ביקש למשוך מידיי מהוועדה את צילום הת.ז שהגישו להם.

הדרמה לא באה לידי סיום, שלום הבלין שקלט את המתרחש ואת הסערה משך גם הוא ת.ז שלו וביקש מהוועדה להגישה רק מחר (עפ"י החוק אפשר להשלים מסמכים עד 12 בצהריים) וזאת כשהוא מאיים שבמידה ולוינשטיין לא יחזיר את מועמדותו הוא מתפטר גם הוא, וזאת בכדי לגרום שרבני העיר ונציגי קהילות שונות יתמכו בו למרות התרגילים שנרקחו, בכדי שמפלגת דגל התורה לא תישאר במצב שנציג ראשון הוא בלומנטל. אך גם זה מדובר בתרגיל בכדי שהוא יהיה הנציג של 'דגל התורה'.

במקביל, הסתבר כי גם החסידים היו שותפים לתרגיל. זאת, לאחר שסוכם מראש עם סיעת שלומי אמונים, כי במקרה של תרגיל מצד דגל בפתח תקווה - תוגש רשימה נפרדת בה ירוצו הקהילות הליטאיות יחד עם הקהילות החסידיות. אך למרות הסיכומים, התברר בדקה האחרונה כי החסידים עשו יד אחת עם הרב רוזן ולא אפשרו ריצה נפרדת. בכך מצאו עצמם הקהילות הליטאיות ללא נציגות פוליטית בעיר.

כעת, במקום הראשון יש נציג חסידי, במקום השני ליטאי שלא מוסכם על הקהילות והנציג השלישי נציג של מפלגת 'נעם'. 

אחד הגבאים בקהילות אומר ל'בחדרי': "הלילה הזה דגל התורה התפרקה סופית בפתח תקווה, ראש מפלגה שלא יכול לקבוע שום עובדה בשטח, לצד ח"כ פינדרוס שניסה לערבב, אין לנו למי להצביע בבחירות, אלפי קולות הולכים לפח,  התרגיל של שלום הבלין הצליח אבל אין מי שיצביע לו". 

הרשימה שהוגשה בפתח תקווה

פתח תקווה דגל התורה בחירות מוניציפליות 2023 בחירות מקומיות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד