כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עקב סנקציות

תשלומי הפנסיה מרוסיה לא מגיעים לגמלאים בישראל

עקב סנקציות ממושכות נגד רוסיה, הבעיות בהעברת הפנסיה לגמלאים רוסים המתגוררים בחו"ל, במיוחד כאלה המתגוררים בישראל, נמשך כבר תקופה ארוכה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

סנקציות מתמשכות נגד מערכת הבנקאות הרוסית מובילות לעיכוב כספי פנסיה שהועברו על ידי הקרן החברתית של רוסיה לחו"ל לבנקים זרים.

מקור ברוסיה אמר לאתר הרוסי RBC שאחת המדינות הגדולות ביותר מבחינת מספר הגמלאים הרוסים היא ישראל, שבה יש 52.5 אלף גימלאים.

לדבריו, עולים מרוסיה שחיים בישראל וקיבלו בעבר פנסיה בדולר אמריקאי קיבלו הודעה כי עד לפתרון בעיית התשלומים, הם יכולים לממש את כספי הפנסיה ברוסיה או לבצע העברות חוצות גבולות אך לא באמצעות חשבונות בנק בשל הסנקציות האמריקאיות.

נכון להיום, מתוך 52.5 אלף פנסיונרים רוסים בישראל, 16.6 אלף איש הם מקבלי פנסיה ברוסיה עצמה, 18.3 אלף אנשים מקבלים תשלומים לחשבונות אישיים שנפתחו בישראל ועוד 17.6 אלף - על פי ההסכם בין רוסיה וישראל לשיתוף פעולה מקבלים דרך ביטוח הלאומי משנת 2017, אתר RBC מציין כי הרוסים שחיים בישראל לא מקבלים כבר תקופה ארוכה את כספי הפנסיה.

ההסכם הרוסי-ישראלי קובע כי הפנסיה לגמלאים רוסים מועברות לישראל בדולר אמריקאי. ישראל כמדינה לא הצטרפה לסנקציות מערביות נגד רוסיה, אך בפועל הבנקים בישראל מצייתים להוראה האמריקאית.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד