כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היקף חילופי הסחר יגדל

ארדואן: "אבקר בישראל אחרי שנתניהו יבקר בטורקיה"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי ארצו תחל בשיתופי פעולה לגבי אנרגיה עם ישראל, והכריז על נכונותו לבקר בה לאחר שנתניהו יבקר באנקרה. ביולי האחרון נדחה ביקור נתניהו בטורקיה בשל בעיות בריאות  

ארדואן: "אבקר בישראל אחרי שנתניהו יבקר בטורקיה"
נתניהו עם נשיא טורקיה ארדואן צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בביקוקו בעצרת הכללית של האו"ם, כי ארצו תחל בשיתופי פעולה לגבי אנרגיה עם ישראל, והכריז על נכונותו לבקר בה לאחר שראש הממשלה נתניהו יבקר באנקרה, כך דיווחה רשת אל ג'זירה. ביולי האחרון נדחה ביקור שנתניהו היה אמור לערוך בטורקיה בשל בעיות בריאות.

ארדואן אמר לגבי הפגישה עם נתניהו, "הסברנו את היתרונות בהקמת מנגנון שבו משתתפים שרי שתי המדינות במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בתחומים שונים".

הוא המשיך, "נתחיל בנושא אנרגיה עם ישראל, ונתחיל להפעיל קווי העברת אנרגיה לא רק לטורקיה, אלא גם לאירופה".

לגבי הביקורים ההדדיים בין שתי המדינות, ארדואן הסביר כי הוא יבקר בישראל כשנתניהו יבקר בטורקיה ואמר, "אמרתי להם, תעשו את הביקור הזה קודם, ואז אבקר בישראל עם הצוות שלי והסכמנו על זה".

ארדואן הצהיר כי היקף חילופי הסחר הכולל בין שני הצדדים מסתכם ב-9.5 מיליארד דולר, וכי הוא הגיע להסכם עם נתניהו להגדלתו ל-15 מיליארד דולר לפחות בשלב הראשון.

"הייתה לנו הזדמנות לדון ולדבר על מה שאנחנו יכולים לעשות ביחד בפוליטיקה הבינלאומית", הוסיף וציין ששיתוף פעולה בתחום האנרגיה בפרט יכול לקחת את טורקיה למקומות טובים. לדבריו, ייתכן ששתי המדינות יעבדו יחד כדי ליצור שיתופי פעולה חדשים בכמה תחומים.

הוא ציין כי שוחח עם נתניהו על גיבוש מנגנון בין שתי המדינות, כולל כמה משרדים, להגברת שיתוף הפעולה בתחומי האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה.

בנימין נתניהו טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד