ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
העניק ראיונות לתקשורת בארה"ב

נתניהו: אם ההסכם עם סעודיה לא ייסגר בקרוב - עלול להידחות בשנים

ראש הממשלה נתניהו העניק ראיונות לתקשורת האמריקנית ואמר כי יש חלון הזדמנויות של מספר חודשים להעביר את ההסכם עם סעודיה ואם זה לא יקרה, הדבר עלול להידחות במספר שנים. על החששות ששותפיו בקואליציה יתנגדו לחלקים בהסכם: "הם הצטרפו אליי, לא אני אליהם"

נתניהו: אם ההסכם עם סעודיה לא ייסגר בקרוב - עלול להידחות בשנים
נתניהו לפני נאומו בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ראיונות לאחר נאומו בעצרת הכללית באו"ם לרשת "פוקס ניוז" ולרשת CNN האמריקאיות וסיפר על ההתקדמות לקראת הסכם נורמליזציה עם סעודיה, בתיווך ארה"ב.

נתניהו אמר: "כשיש לך שלושה מנהיגים, ארה"ב תחת ביידן, סעודיה תחת בן סלמאן וישראל בהובלתי שרוצים את ההסכם - זה מגדיל את הסיכוי". לדבריו, "חלון ההזדמנויות להסכם הוא בחודשים הקרובים, אחרת יכול להידחות בכמה שנים". 

נתניהו נשאל על סיכונים אפשריים כתוצאה מההסכם ועל ויתורים לפלסטינים שייתכן ויצטרך לעשות: "אני לא אעשה דבר שיסכן את ישראל, אבל הסכם כזה שומר על ביטחון ישראל בטווח הארוך. תמיד אמרו שצריך להיענות לדרישות של הפלסטינים ואז יגיע השלום - הפכנו את זה. הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך, הם יכולים להרוויח ממנו". 

עוד הוסיף: "זה ישנה את היחסים בין היהדות לאיסלאם, זה יקרין למיליוני מוסלמים. זה מהלך היסטורי". בתוך כך, ראש הממשלה אמר כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הוא "בעל חזון" ("Quite a visionary").

בריאיון ל-CNN, טען נתניהו כי הסכם עם סעודיה יהיה "עליית מדרגה" בדרך לשלום וזה אירוע "שישנה את פני המזרח התיכון". לדבריו, "זה יפיל חומות של איבה".

על החשש שהשותפים הקואליציוניים יקשו על התהליך, הבהיר נתניהו כי השרים סמוטריץ' ובן גביר יצטרכו לקבל את הכרעתו בנושא. "הם מדברים ומדברים, זה מה שפוליטיקאים עושים. הם הצטרפו אליי, לא אני אליהם". על הביקורת בליכוד אמר: "אנחנו מפלגה דמוקרטית, הם יכולים לבקר אותי".

נתניהו התייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "אנחנו צריכים לציית לבית המשפט העליון ובית המשפט צריך להמשיך לציית לחוקי היסוד של הכנסת. זה האיזון הנכון. אני מקווה שלא נגיע לזה". 

בנימין נתניהו סעודיה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד