א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הגר"ד לאו יזם וכהונת הרב שטרן הוארכה

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, פנה במכתב לרבה האשכנזי של העיר הגר"א שטרן, וציין כי מכיוון שהרב הגיע לגיל 70 וכהונתו לא הוארכה על ידי מועצת הרבנות - עליו לפרוש • בהוראת הרב הראשי, יזם מזכיר מועצת הרבנות הארכת כהונה טלפונית - ללא צורך בכינוס המועצה • בפנים: המכתבים

צלם:מתתיהו גולדברג
צלם:מתתיהו גולדברג

חודשיים בלבד לאחר שנבחרו רבני העיר ירושלים, הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן, עמדה כהונתו של הגר"א שטרן בסכנה.

במכתב ששלח יו"ר המועצה הדתית בעיר, יהושע ישי, לרב האשכנזי הגאון רבי אריה שטרן, הוא מברך אותו לרגל הגיעו לגיל 70, ומציין כי כעת על פי חוק עליו לפרוש, אלא אם מועצת הרבנות תתכנס ותאריך את כהונתו.

"בביקורת שיגרתית לקראת אישור תשלום שכר חודש נובמבר התברר כי מלאו לרב 70 שנה ביום 27 לנובמבר". ישי מציין כי מתקנה 19 לתקנות שירותי הדת עולה כי בהגיעו לגיל 70 צריך הרב לפרוש, ואולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה.

"אני מצר מאוד על תקופת כהונה כה קצרה", מסיים ישי את מכתבו.

אלא שמזכיר מועצת הרבנות, הרב רפאל פראנק, ביקש לחסוך מהמועצה את הצורך להתכנס ולהכריע בנושא שוב. במכתב שנשלח לרבה של חולון, הגר"א יוסף, מציין פראנק כי התבקש על ידי הרב הראשי הגר"ד לאו לפנות ולאשר את הארכת גיל הפרישה ב-5 שנים.

ואכן, בשעות הצהריים מסר יו״ר המועצה הדתית יהושע ישי, כי הארכת כהונתו של הרב שטרן היא עניין טכני, ו"אנחנו מצפים שבשעות הקרובות היא תאושר במועצת הרבנות הראשית לישראל".

שעה קלה לאחר מכן נמסר כי המועצה הצביעה דרך הטלפון בעד הארכת כהונתו של הגר"א שטרן.

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, הגיב לפרסום מכתב הפיטורין: "מגנה את הניסיון לפטר את רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן שליט״א. לא אתן יד לביזוי תלמידי חכמים ואפעל לביטול מכתב הפיטורין החצוף הזה".

שטרן מכתב ישי אשכנזי ;רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד