ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

תושבי המועצה המקומית זמר הפגינו: "כביש 574 הוא רוצח סדרתי"

כביש 574, החוצה את המועצה המקומית ומאלץ את תושביו להמר על החיים שלהם בכל פעם שהם חוצים את הכביש. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא תמיד רק הגורם האנושי אשם, גם למדינה יש אחריות לתאונות הדרכים"

תושבי המועצה המקומית זמר הפגינו: "כביש 574 הוא רוצח סדרתי"


הבוקר קיימו מעל מאה תושבי המועצה המקומית "זמר" שנמצא בסמוך לכביש 574 באזור עמק חפר, ומתנדבי עמותת "אור ירוק" הפגנה למען שיפור התשתית בכביש.

ההפגנה התקיימה לאורך שעות הבוקר (07:00-09:00) בכביש 574 שעובר מול בית הספר היסודי ביר אל סיכה ומול התיכון החקלאי. במהלך ההפגנה הניפו המפגינים שלטים הקוראים "כביש 574 רוצח סדרתי" ופנו למרד התחבורה בדרישה לשפר את התשתית בכביש כדי למנוע את ההרוג הבא.

התושבים טענו כי למרות ששר התחבורה סייר באזור והובטח להם כי הכביש יטופל ויהיה בטיחותי עבור התושבים שנוסעים בכביש ועבור הילדים שלומדים בבתי הספר.

כביש 574 הינו כביש מהיר, החוצה את הכפר במרכזו ומאלץ את תושבי הכפר, ובעיקר את התלמידים הלומדים בסמוך לכבישת להמר על החיים שלהם בכל פעם שהם חוצים את הכביש.

התושבים נאלצים להתמודד עם בעיות בטיחותיות קשות, כאשר הילדים שמגיעים אל בית הספר (מעל 1,000 תלמידים) מסכנים את חייהם בכל בוקר מחדש. אין מקום הורדה בטוח עבור התלמידים שמגיעים ברכב פרטי והם נאלצים להסתובב בין כלי רכב נוסעים. ילדים שמגיעים ברגל נאלצים ללכת בשוליים צרים ומסוכנים לאורך מרחק רב, ונחשפים לסכנה של פגיעת כלי רכב. ילדים שחוצים את הכביש לא רואים את כלי הרכב שמגיעים מהעיקול ולא מספיקים להבחין בהם.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא תמיד רק הגורם האנושי אשם, גם למדינה יש אחריות לתאונות הדרכים. משרד התחבורה לא צריך לחכות שיהיו עוד הרוגים ופצועים בכביש. חייבים להסדיר את הכביש כך שיבטיח את שלומם של התלמידים והנוסעים בו".

דיאב גאנם ראש מועצת זמר: "לצערי, למרות הבטחות משרד התחבורה, הכביש לא טופל וממשיך לסכן אותנו בכל יום. אני קוראי לשר התחבורה לטפל בכביש המסוכן הזה ולהופך אותו לבטוח עבור התושבים. כל נסיעה בכביש הפכה להימור על החיים שלנו. אני מבקש משר החינוך לסייע לנו למנוע את הילד ההרוג הבא ולהקצות כסף למען הסעות מסודרות ובטוחות לתלמידים, כדי שלא ילכו ברגל בכביש המסוכן".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס בעשור האחרון (2003-2014) נהרגו 12 בני אדם בכביש ונפצעו 861 בני אדם. כביש 574 מחבר בין בקה אל גארביה לכביש 65 (צומת משמר הגבול) ועובר בסמוך לישובים מענית, ברקאי, מגל וג'ת.
התושבים מנהלים מאבק ארוך על מנת להסדיר מעגל תנועה בישוב שימתן את מהירות הנסיעה ויאפשר חציה בטוחה של הכביש.

לפני כשנה וחצי נאמר לתושבים על ידי משרד התחבורה כי "הצומת הנדון נכלל ברשימת מוקדי הסיכון של חברת נציבי ישראל (לשעבר מע"צ), בשנת 2013 במסגרת זו עתידה החברה לבצע בצומת מעגל תנועה, וכן לבצע מפרדה קשיחה ולשפר עקומות בקטע כביש 574 הסמוך לצומת. ביצוע הפרויקט יחל לאחר הקצאת תקציב ל"מוקדי סיכון" למשרד התחבורה אשר מתעכב עד לאישור תקציב המדינה לשנים 2013-2014". כשאנחנו נמצאים בפתחה של שנת 2015 עדיין לא נראה פתרון באופק.

לפני כחצי שנה אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש שבמהלכה נהרגה הנא עקל, נהגת בשנות העשרים לחייה, בתאונת דרכים חזיתית. לאחר התאונה הוכן תחקיר על הבעיות שבכביש על ידי עבד אלג'ני, בוחן תנועה ומומחה לחקר תאונות ומתנדב בעמותת אור ירוק.

הבדיקה המקצועית של אלג'ני העלתה כי בכביש ישנו חוסר בולט במפרדה קשיחה בין שני הנתיבים, כזו שאולי הייתה יכולה למנוע את התאונה שבה נהרגה הנא עקל.
עוד עולה מהבדיקה כי ישנן מספר עקומות מסוכנות לאורך הכביש, כאשר עקומה אחת בולטת בשל כך שהיא סמויה מהעין עם שדה ראיה מוגבל ובעלת זווית מסוכנת שעלולה לגרום לתאונת דרכים.

אלג'ני מצא כי לאורך הכביש חסרים תמרורים ושלטי אזהרה, כמו גם שלטים על הגבלת מהירות. ישנן בעיות בשולי הכביש שאינם תקניים לעצירת חירום ואינם נקיים. בנוסף בחלק גדול מהכביש אין תאורת לילה.
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד