כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ציון גרוע לנשיא

סקר: רוב דחוק בעד ויתורים לפלסטינים תמורת שלום עם סעודיה

על רקע המגעים המתקדמים לקראת הסכם שלום עם סעודיה, בדק סקר חדש כמה מוכנים שהממשלה תעשה וויתורים לפלסטינים תמורת הסכם, ומצא כי רוב דחוק מוכן לכך. יחד עם זאת, רוב המצביעים חושבים כי במקרה שיהיה שלום - לפיד וגנץ לא צריכים להיכנס לממשלה | כל הנתונים

סקר: רוב דחוק בעד ויתורים לפלסטינים תמורת שלום עם סעודיה
אבו מאזן צילום: Flash90

המגעים לקראת שלום עם סעודיה: סקר "אולפן שישי" בדק כמה מוכנים לשלום אם יכלול ויתורים משמעותיים לפלסטינים, הקפאת הבנייה בשטחים ואפשרות לסעודיה לפתח גרעין אזרחי. לפי הסקר, רוב של 39% מסכים, בעוד 37% הביעו התנגדות.

הסקר אף בדק "מה לפיד וגנץ צריכים לעשות במצב היפותטי שבו בן גביר וסמוטריץ' יעזבו את הממשלה בעקבות הסכם שייחתם עם סעודיה". לפי התוצאות, 44% השיבו כי הם אינם צריכים להיכנס לממשלה, זאת לעומת 30% שתמכו. מבין תומכי נתניהו יש שוויון בשאלה זו.

בעניין ההפגנות נגד נתניהו בניו יורק ובכלל ארה"ב, הביעו רוב של 48% התנגדות למהלך, כאשר מתוכם 82% מצביעי גוש נתניהו ו-16% מצביעי שמאל.

בעניין תפקודו של הנשיא הרצוג בתיווך ברפורמה המשפטית, 48% העניקו ציון גרוע, מתוכם 46% שהגדירו עצמם מצביעי גוש נתניהו ו-50% מצביעי הגוש הנגדי.

בנאומו בעצרת האו"ם העביר נתניהו מסר בעניין הפלסטיני ואמר: "אסור לתת לפלסטינים ווטו על הסכמי שלום עם מדינות ערב". לדבריו, "רבים חשבו שהאופטימיות שלי היא תקוות שווא, והפסימיות שלהם התבססה על 25 שנים של נכונות רבה, אבל כישלון בהשגת השלום. הן תמיד נכשלו מכיוון שתמיד היו מבוססות על רעיון כוזב אחד - שאם לא נגיע להסכם שלום עם הפלסטינים תחילה, שום מדינה ערבית אחרת לא תנרמל את יחסיה עם ישראל".

סקר דעת קהל סעודיה בנימין נתניהו פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד