כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אין אמון: ראש הממשלה דרש הצבעה שמית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, דרש באופן חריג לערוך הצבעה שמית בהצבעות האי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

משבר אימון קשה בקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש הערב (ב'), הצבעה שמית בעת הגשת הצעות האי האמון, זאת בשל חשש מתרגיל של סיעת 'יש עתיד'. .

הערב הוגשו הצעות אי אימון של מפלגת העבודה בנושא "מדיניות הרווחה של הממשלה ומיקומה בתחתית ה-OECD", ובהצעת מפלגת ש"ס בנושא "עושק העובדים השכירים והימנעות מהעלאת גובה שכר המינימום".

ההצעה הראשונה נדחתה ברוב של 38 תומכים לעומת 58 מתנגדים, האחרונה נדחתה ברוב של 36 תומכים לעומת 57 מתנגדים.

הצעה נוספת לאי אימון הוגשה על ידי יהדות התורה ומרצ בשל "אי תפקוד הממשלה". גם היא נדחתה ברוב של 37 תומכים לעומת 57 מתנגדים.

השר יובל שטייניץ (ליכוד) אמר בסיכום הדיון: ראש הממשלה עושה מאמץ לבוא בדברים עם מנהיגי הקואליציה ואני מקווה שבשעות ובימים הקרובים תימצא הדרך להחזיר את ההרמוניה הנדרשת לעבודת הממשלה.

"יחד עם זאת, יש קלקולים בקואליציה שצריך לתקן, מפלגות הקואליציה צריכות להכיר שיש לא רק ממשלה בישראל אלא גם ראש ממשלה. הצלחת הממשלה תלויה בהכנסת סדר ומשמעת, אי אפשר לחיות במצב שכל מנהיג מפלגה, הישר בעיניו יעשה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בדיון: "גם במידה ויהיו בחירות, ש"ס לא תיכנס לשום ממשלה שלא תתחייב להעלות את שכר המינימום ל-30 ₪ לשעה, ושהמע"מ לא יהיה שווה על כל המוצרים. ברוב מדינות אירופה יש מע"מ אפס על מוצרי יסוד. למה שלא נוריד את המע"מ על מוצרי יסוד?".

צפו באייכלר מזהיר את נתניהו
נתניהו אי אימון קואליציה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד