כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מנצלים את הפרצה בחוק

ארגונים ימניים קיצוניים פועלים בגרמניה במסווה של ארגונים יהודיים

דיווחים בתקשורת הגרמנית, כי אנשים הקשורים לתנועת "רייכסבורגר" הקיצונית הקימו עמותות יהודיות מזויפות בגרמניה. כוונותיהם עדיין לא ברורות, אך ייתכן שהמעשים שלהם לא בלתי חוקיים ולא ברור אם ניתן להעמיד לדין את העומדים מאחורי הקבוצות

ארגונים ימניים קיצוניים פועלים בגרמניה במסווה של ארגונים יהודיים
דוד כהן, פלאש 90

לפחות 10 עמותות שקוראות לעצמן יהודיות קיבלו מעמד רשמי ללא מטרות רווח, והתגלו כבעלי קשרים לקבוצת "רייכסבורגר" הקיצונית של גרמניה.

תנועת "רייכסבורגר" התגלו כתאורטיקנים של קונספירציה, שלעתים קרובות הפיצו מסרים אנטישמיים. הקיצוניים והאלימים יותר מביניהם נעצרו לפני מספר חודשים ועומדים בפני אישומים הקשורים למזימה להפיל את הממשלה.

"אנחנו מכירים את הבעיות של הקבוצות האלה", אמרה ססקיה בנטר אורטגה, דוברת המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה לתאגיד השידור הגרמני DW. "חשוב לוודא שהקבוצות הללו לא ישתמשו בקהילה היהודית לרעה למטרות פוליטיות או קיצוניות".

כלי תקשורת בגרמניה מדווחים, כי לא ברור אם ניתן להעמיד לדין את העומדים מאחורי הקבוצות ה"יהודיות" המזויפות בגין התנהגות בלתי חוקית שכן "לא ניתן להעריך את המידה שבה נעשה שימוש לרעה בכינוי כעמותה 'יהודית' על סמך הדיווחים", כך אמר דובר משרד הפנים הגרמני לתקשורת בגרמניה.

המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה מסרה לתקשורת הגרמנית. "אנו מודעים לבעיות מהקבוצות והאנשים האלה, הסתרת הכוונות האמיתיות של הקבוצות הללו מהמילייה של "רייכסבורגר" מסוכנת לחברה כולה. במקרים מסוימים המועצה המרכזית כבר נקטה בצעדים משפטיים נגד כמה מהם".

 

 

גרמניה ימין קיצוני אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד