כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחווה לממלכה

ערב הסעודית חגגה 93 שנה: בישראל ברכו

סעודים רבים יצאו אתמול לרחובות שהיו מלאים בדגלי הלאום כדי לחגוג את היום הלאומי ה-93 של הממלכה. במשרד החוץ בירכו את סעודיה: "אנו שולחים את ברכותינו הכנות למלך, שאללה יביא לכם טוב וברכה"

ערב הסעודית חגגה 93 שנה: בישראל ברכו
93 שנה לסעודיה צילום: משרד החוץ

המוני סעודים יצאו אתמול לרחובות שהיו מלאים בדגלי סעודיה כדי לחגוג את היום הלאומי ה-93 של הממלכה. בין האטרקציות היה צוות אווירובטיקה של חיל האוויר המלכותי הסעודי. הטייסים השאירו שובל עשן של דגלי סעודיה.

תותחים רתומים לסוסים וכלי רכב נוספים צעדו בצעדה צבאית בבירה ריאד בליווי נגנים ממשמר הגבול, המשמר הלאומי והמשמר המלכותי. היו גם אירועים מיוחדים בשדרות ריאד סיטי התוססות, כולל זיקוקים, מופע מל"טים ומופעי פולקלור מסורתיים.

בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר), של משרד החוץ בירכו אתמול את סעודיה: "אנו שולחים את ברכותינו הכנות למלך, לממשלה ולאנשי ממלכת ערב הסעודית לרגל היום הלאומי התשעים ושלוש. שאללה יביא לכם טוב וברכה, ביטחון ושגשוג עם משאלותינו לשלום, שיתוף פעולה ושכנות טובה".

יש לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שישראל מברכת את סעודיה באופן רשמי, אך הפעם זה מקבל נפך נוסף לקראת הנורמליזציה הקרבה. זאת הפעם הראשונה שבה הודעת יום לאומי פורסמה בחשבון באנגלית של משרד החוץ הישראלי, אך לא הפעם הראשונה בערבית.

כזכור יורש העצר מוחמד בן סלמאן אמר בשבוע שעבר "כל יום אנחנו מתקרבים להסכם נורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל".

ובנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שישי, אמר נתניהו כי המזרח התיכון נמצא "על סף שלום היסטורי".

משרד החוץ סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד