ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

לפיד סירב לנתניהו; החרדים לא ייכנסו כעת

הפגישה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד הסתיימה בפיצוץ • נתניהו דרש מלפיד: תמיכה ב'חוק הלאום', הקפאת חוק 'מע"מ אפס' והפסקת החתרנות נגד הממשלה • לפיד סירב להקפאת חוק 'מע"מ אפס' ופרסם הודעה לפיה: "נתניהו מעדיף דיל שרקם עם החרדים" • החרדים לא ייכנסו לממשלת נתניהו • המשמעות: הולכים לבחירות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לקראת בחירות: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, נפגשו אמש (ב') במשרד ראש הממשלה בירושלים.

הפגישה, שנערכת לאחר חודשים ארוכים של נתק בין השניים, היתה אמורה להתחיל בשעה 21:00 אך נדחתה בארבעים דקות וארכה כשעתיים.

במהלך הפגישה דרש ראש הממשלה מלפיד חמישה תנאים: להפסיק את ההשתלחות נגד הממשלה שהוא חבר בה, לרבות הביקורת על הבניה בירושלים והיחסים עם ארה"ב, להעביר 6 מיליארד ש״ח לתקציב הביטחון, לאשר את התקציב עבור הירידה של בסיסי צה"ל דרומה, לתמוך בחוק הלאום שנוסח על בסיס העקרונות שהציג ראש הממשלה ולהקפיא את תכנית מע"מ אפס.

יאיר לפיד לא הסכים למילוי התנאים, ולהקפאת חוק מע"מ אפס.

בהודעה שפרסם אמר לפיד: "נתניהו מוביל את ישראל לבחירות מיותרות. ראש הממשלה בחר, גם הערב, לנהוג בחוסר אחריות לאומי ולשים את הצרכים של הציבור הישראלי בסוף סדר העדיפויות שלו. נתניהו מעדיף דיל שרקם עם החרדים להקדמת הבחירות על פני האינטרסים של כלל אזרחי ישראל.

"אזרחי ישראל מבינים שבראש המדינה ניצב ראש ממשלה שלא עומד בהתחייבויותיו. ראש ממשלה שמעדיף את האינטרס האישי והשרידותי שלו על פני טובתו של הציבור. הדרישות של ראש הממשלה כלפי יש עתיד חושפות את האינטרסים הפוליטיים הברורים שלו ואת המחוייבות שלו לחברי מרכז הליכוד, לאינטרסים זרים ולעסקנים.

"ראש הממשלה מעדיף לגרור את המשק לבחירות שישתקו את הכלכלה, שיעצרו את כל הרפורמות שתוכננו להיטיב עם אזרחי ישראל וימנעו מהזוגות הצעירים בישראל הזדמנות לקנות דירה משלהם עם מימוש חוק מע"מ אפס".

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג הגיב: "לעם אין אמון בממשלה הזו. יש לקיים בחירות בהקדם ולהחליף את השלטון. מפלגת העבודה תוביל את הגוש שינצח את הבחירות ויעניק תקווה ומציאות חדשה לאזרחי מדינת ישראל".

שרת המשפטים ציפי לבני הגיבה: "הבחירות הם לא על מע"מ אפס, אלא על אם תהיה פה מדינה ציונית או קיצונית, אלה בחירות בין מחנה ישראלי וציוני לבין הגורמים הקיצוניים והמסוכנים, שצריך למנוע מהם מלהשתלט על מדינת ישראל ולהרוס אותה. זו ההכרעה שעל הפרק: ציונות מול קיצוניות".
נתניהו כנסת לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד