כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

היהודיה שנלחמה בדאעש הודיעה: "לא נחטפתי"

הישראלית-קנדית, ג'יל רוזנברג, שגורמי ג'יהאד טענו שנחטפה, מסרה בדף הפייסבוק שלה: "הידיעות מגוחכות"

היהודיה שנלחמה בדאעש הודיעה: "לא נחטפתי"

ג'יל רוזנברג, הודיעה הערב (ב') בדף הפייסבוק שלה, שהיא בריאה ובטוחה ולא נחטפה על ידי אנשי דאע"ש.

בהודעה בדף הפייסבוק שלה כתבה: "אין לי גישה לאינטרנט או לאמצעי תקשורת אחרים מסיבות בטיחות, לכן אני לא יכולה להשיב באופן סדיר ורק יצא לי במקרה להתחבר ולראות את הדיווחים המגוחכים בחדשות. תתעלמו מהדיווחים שנחטפתי. יאללה, אחריי!", כתבה.

כך גם הארגון הכורדי "אריות רוג'אבה" פרסם הודעה בשמה של רוזנברג לפיה: "אני בסדר גמור ואל תדאגו, אהרוג 100 אנשים מדאעש ואם אני אמות המדינה שלי תהיה גאה בי".

רזנברג, שירתה בצה"ל והתנדבה לסייע לכוחות הכורדים הנלחמים נגד דאעש בסוריה. אתמול דווח באתרים ג'יהאדיסטים שנחטפה על ידי דאעש.

על פי הדיווח, אנשי דאע"ש חטפו בימים האחרונים את ג'יל, שהתנדבה לשרת יחד עם הכוחות הכורדים הנלחמים בסוריה בקרב על העיירה קובאני. בשלב זה אין כל אישור רשמי לדיווח.

רוזנברג שירתה בעברה בצה"ל שירות קרבי ביחידת החילוץ וההצלה. נולדה בקנדה ועלתה לישראל בשנת 2006 כדי להתגייס. היא בעלת תואר בהנדסת אווירונאוטיקה.

בי"ז חשוון עזבה את תל אביב לירדן, משם טסה לארביל שבצפון עיראק. "יצרתי איתם קשר בפייסבוק ואמרתי להם שאני רוצה להתנדב", כתבה ג'יל לאחרונה בפוסט באינטרנט. לאחר הגעתה לסוריה, עברה תהליך הכשרה, נפגשה עם לוחמות כורדיות כדי ללמוד מהן וגם כדי להעביר להן מניסיונה בצה"ל.

בחודש שעבר חגגה ג'יל את יום הולדתה ה-31, היא הודתה לחבריה הרבים ברשת החברתית על הברכות החמות שהרעיפו עליה. "זכרו, החיים יפים", כתבה רוזנברג בפייסבוק ביום הולדתה ה-31 בחודש שעבר, "בצבא אנחנו אומרים 'אחרי', בואו נראה לדאע"ש מה זה אומר". יתכן, והיה זה אות החיים האחרון שהתקבל ממנה.

בשנת 2009 נעצרה והוסגרה לארה"ב לאחר שהואשמה בהשתתפות בתרמית בינלאומית, שבמסגרתה היא ואחרים עקצו פנסיונרים אמריקנים בסכום שהוערך בכ-25 מיליון דולרים. רוזנברג הורשעה ונידונה ל-4 שנות מאסר, אך שוחררה לפני כן וגורשה מארה"ב.
סוריה טרור עיראק דאעש רוזברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד