כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הכחיש חסימת פקחי גרעין

נשיא איראן: "הסכמי נורמליזציה עם ישראל ייכשלו"

נשיא איראן אברהים ראיסי אמר כי "המאמצים לנרמל את יחסי ישראל עם מדינות ערב במפרץ, כולל סעודיה לא יראו הצלחה". ישראל חתמה עד היום הסכמי נורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו בשנת 2020

נשיא איראן ראיסי
נשיא איראן ראיסי צילום: דוברות הקרמלין

בראיון ל-CNN אמר נשיא איראן אברהים ראיסי בערב יום כיפור, כי "המאמצים בחסות ארה"ב לנרמל את יחסי ישראל עם מדינות ערב במפרץ, כולל סעודיה, לא יראו הצלחה". כזכור ישראל חתמה הסכמי נורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודאן ומרוקו בתיווך ארה"ב בשנת 2020.

בנוסף אמר נשיא איראן, כי איראן לא אמרה שהיא לא רוצה פקחים של האו"ם על הגרעין של איראן. "איראן לא אמרה שאנחנו לא רוצים שאף פקח יהיה כאן", אמר ראיסי ל-CNN. "אמרנו מה שנאמר על ידי סבא"א, שיש לנו שיקולים מסוימים מול פקחים משלוש מדינות מסוימות", אמר, והוסיף כי "האמון שלהם נתון בצל של ספק".

נשיא איראן, הגן על העשרת האורניום של ארצו עד לרמות כמעט של כמעט פצצה, וטען שזו תגובה למדינות אירופה שלא עומדות בהסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ב-2015.

"בהתחלה, לא חיפשנו רמות העשרה של 60%. אבל מדינות אירופה רמסו את ההתחייבויות שלהם", אמר ראיסי ל-CNN בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם השבוע. "מה שהרפובליקה האסלאמית של איראן עשתה היה בתגובה להפרת ההסכם".

קיים גם חשש שאם תוכנית הגרעין של איראן תקרום עור וגידים, הדבר עלול להוביל להפצה גרעינית נוספת במזרח התיכון. יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, אמר ביום רביעי האחרון כי אם איראן תשיג פצצה גרעינית, "אנחנו גם חייבים להשיג אחת".

איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד