ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התפילה הציבורית בוטלה

זעזוע ושאט נפש: מפגינים מנעו את תפילת 'כל נדרי' בתל אביב

עם כניסת הצום התרחש מפגן שנאה לדת למסורת ישראל, מול התפילה בכיכר דיזנגוף. מפגיני שמאל קיצוניים הפריעו לתפילת 'כל נדרי' והסירו את המחיצות, לאחר שהמארגנים הציבו מחיצה להפרדה בין נשים לגברים בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, שלא לאפשר זאת במרחב הציבורי 

זעזוע ושאט נפש: מפגינים מנעו את תפילת 'כל נדרי' בתל אביב
מתחם התפילה בכיכר דיזנגוף צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עימותים פרצו בין מפגינים למתפללים בערב יום הכיפורים בתל אביב. אנשי ישיבת 'ראש יהודי', שארגנו תפילה המונית בכיכר דיזינגוף, הציבו מחיצה מאולתרת בין נשים וגברים, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת 'כל נדרי', ומענו את קיום התפילה במחאה על ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי. תוך זמן קצר התלהטו הרוחות בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. על פי הדיווח, אחד המפגינים נעצר לכמה שעות. מהומות נרשמו גם במוקדי תפילות עם הפרדה מגדרית בחיפה.

עוד דווח, כי לקראת סיום הצום, אירעו הפגנות נוספות מול אירועי תפילות בהפרדה בתל אביב ובמוקדים נוספים בארץ. במתחם "גינדי TLV" התפתח עימות פיזי לאחר שמתפלל הכה את אחד המפגינים במקום. אחת המתפללות התעמתה עם מפגינים וזעמה על כך שמנעו ממנה להתפלל בהפרדה.

ב-Ynet דווח, כי מפגינים ניסו לסכל תפילות בהפרדה במרחב הציבורי, בין היתר באמצעות שירה או בכך שגברים התיישבו במקום המיועד לנשים, ולהפך.

עוד דווח, כי נערות דתיות שהגיעו למקום פרצו בבכי ואמרו כי הן "לא מאמינות שזה מה שקורה לעם ישראל". תושבים שמחו נגד ההפרדה אמרו כי גם להם כואב על האווירה הטעונה. המוחים ציינו כי ברחבי העיר ישנם מאות בתי כנסת ובתי תפילה, ואחד מהם אפילו נמצא מטרים ספורים מכיכר דיזנגוף - שם ניתן לקיים את התפילה בהפרדה ללא הפרעה.

בין היתר קראו המפגינים לעבר המתפללים: "כאן לא תהיה כפייה דתית", "לא נסכים להפרדה". לאחר כשעה של עימותים שהעיבו על האווירה בעיר עם כניסתו של יום הכיפורים, החליטו אנשי "ראש יהודי" ואחרים לעזוב את המקום ולהתפלל בבית הכנסת הסמוך.

יום הכיפורים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד