י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אזולאי: 1000 ש"ח נוספים להורים לנכים קשים

שר העבודה והרווחה אישר הענקה של כ- 1,000 ₪ בחודש לקצבת ילד נכה - מהלך בו החל ח"כ דוד אזולאי יחד עם כחלון בכנסת הקודמת בה כיהן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור

אזולאי, פלאש90
אזולאי, פלאש90

שר העבודה והרווחה ח"כ מאיר כהן חתם על תיקון לתקנה שתעניק כ- 1,000 ₪ בחודש לקצבת ילד נכה. מדובר בהמשך למהלך אותו הוביל ח"כ דוד אזולאי באמצעות ח"כ משה כחלון בכנסת ה-18, בשעה שכיהן כיו"ר הוועדה לפניות הציבור.

בשנים 2011-2012, התקיימו דיונים בוועדה לפניות הציבור אליו זומנו נציגי משרד הרווחה, המוסד לביטוח לאומי, והורים לילדים נכים. בעקבות דיונים אלו, שבהם "אף עין לא נותרה יבשה", הוחלט על הגדלת קצבת ילד נכה לילדים הנכים הקשים ביותר. כמו כן, הוחלט להגדיל את המימון המוקצה לשירותים לילדים נכים במשרד העבודה והרווחה כמו מועדוניות לילדים נכים.

בהתאם למסקנות הוועדה פעלו במשרד הרווחה להוספת הקצבה להורים לילדים נכים בסך של כ-600 ₪ כאשר סוכם אז שההשלמה תעשה עם שינוי תיקון התקנה על ידי השר. לכשנבחרה הממשלה ה- 33 קיים ח"כ דוד אזולאי מספר פגישות עבודה בנושא עם שר הרווחה שהובילו בסופו של יום לחתימה על תיקון מס' 3 לתקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) התשע"ד.

ארגון אהב"ה שהיה הרוח החיה מאחורי המאבק, רתם בכנסת ה-19 את חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה להשלמת המהלך שבמסגרתו יכללו 5,000 ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת, בעלות של 61 מיליון ₪ לשנה וישווה את תנאיהם של הילדים לאלה הנהנים מקצבת שר"מ. המתווה לתוספת נקבע בין שרי האוצר והרווחה.

ח"כ דוד אזולאי אמר: "אני שמח לברך על המוגמר לאחר עבודה רבה למען הורי ילדי הנכים. הגיע הזמן שהמדינה תסייע במקצת למשפחות אלו. החלק הראשון אותו התחלנו בכנסת ה-18 היה סוג של תיקון עוול. השלמת התהליך בכנסת ה-19 מביאה לקיצה סאגה בת חמש שנים ועל כך יבורכו שר הרווחה מאיר כהן, יו"ר ועדת העבודה הרווחה וחברי הכנסת שהיו לעזר בעניין".

שר הרווחה ח"כ מאיר כהן אמר : "זהו תיקון חשוב שיסייע רבות לאותן המשפחות לילדים הנמצאים במצב קשה. הגדלת הקצבה עבורן מהווה שינוי משמעותי".

התיקון הובא היום לוועדת הרווחה של הכנסת. וכולל הגדלת קצבת ילדים נכים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת. מדובר בילדים המוגדרים נכים קשים ביותר, בעלי שיתוק מוחין, פיגור שכלי, אוטיזם קשה וכדומה.

בישראל חיים כיום כחמשת אלפים ילדים העונים לקריטריון זה ולמעשה אינם מקבלים תוספת שר"מ (שירותים רפואיים מיוחדים).. תיקון זה, משווה את תנאיהם של יתר הילדים הנכים המקבלים בקצבתם תוספת שר"מ.

התיקון יעלה כאמור את קצבת הילדים לאותם 5,000 ילדים מ-3,116 ₪ בחודש ל-4,126 ₪, תוספת של כאלף ₪ לחודש, התוספת תסייע למשפחות בטיפול בעומס הטיפולי (סיוע במימון העסקת עובד זר למשל).
תקציב נכים קצבה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד