י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רשת חברתית? תומך טרור בפייסבוק הואשם בהסתה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מחמוד עסילה, תושב מזרח ירושלים שניהל עמוד פייסבוק בו תמך בטרור והסית נגד חיילי צה"ל

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מחמוד עסילה, תושב מזרח ירושלים בן 31, המואשם כי בחודשים אוקטובר עד נובמבר 2014 העלה לעמוד הפייסבוק והיו-טיוב שעל שמו תכנים המסיתים לאלימות ולטרור.

בשל חומרת המקרה, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב אישום זה הינו חלק מעבודת מטה שנעשית בפרקליטות המדינה מול השב"כ והמשטרה.

כתב האישום מייחס למחמוד עסילה עבירות של הסתה לאלימות או טרור, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, איומים, העלבת עובד ציבור ממניע גזענות והשמדת ראיות.

בין היתר, פרסם כסילה סרטונים בהם גילויי תמיכה, שבח והזדהות עם מחבלים ומבצעי פיגועים, וכן העלה תמונות של כלי נשק רבים מסוגים שונים. תכנים רבים מסוג זה זכו לחשיפה רבה, והיוו במה גם לאחרים להעלות הודעות תומכות או להעלות הודעות מטעמם בעלי תוכן דומה. לעמוד הפייסבוק של עסילה היו 9,354 עוקבים.

מיד לאחר "פיגוע הטרקטור" בירושלים, שבמהלכו חייל יחידת נחשון השתתף בנטרול המחבל - פרסם עסילה בפייסבוק תמונה של שניים מאנשי יחידת נחשון, ביניהם הלוחם שהשתתף באירוע, ולצד התמונה כותרת: "רוצחי השהיד מוחמד אל ג'עביס, אני לא הולך להגיב, ולא לעשות סרטון, כלב בן כלב, את התגובה אני משאיר לכם". לכותרת זו נחשפו 291 עוקבים ובוצעו 23 שיתופים.

בפרסום אחר, לאחר דריסת פעוטה ותיירת בפיגוע הדריסה בגבעת התחמושת, העלה עסילה סרטון ובו הוא אומר: "ערב טוב תנחומיי למשפחת שלודי [המחבל שדרס והרג בגבעת התחמושת], בעלייה בדרגת אל-שאהיד עבד אלרחמן אלשלודי לפני שבוע, תנחומיי להורי חיג'אזי [שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק] בעליה בדרגתו של אל שהיד מועתז חיג'אזי היום בבוקר, תפילה על נשמתו והלוואי שכל העם הפלסטיני יעשה מה שהוא עשה". לסרטון נחשפו 11,154 עוקבים, והוא זכה ל – 1,225 לייקים, ו-55 שיתופים.

כך בהזדמנויות שונות ורבות, פרסם עסילה דברים מתוך מטרה להסית לגזענות, פרסם קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה או הזדהות עימו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור, כמו כן, פרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות, ותמך בארגון טרוריסטי.

כתב האישום מייחס למחמוד עסילה אישום נוסף של השמדת ראיות במהלך החקירה, לאחר שהורה לאשתו לשנות את סיסמת הכניסה לעמוד הפייסבוק ולמחוק את כל התמונות והתכנים המעודדים אלימות והסתה.
פייסבוק טרור מסית ירושלים אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד