כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נתניהו תקף בחריפות

במערכת הפוליטית מגיבים למפגן השנאה בת"א: לפיד מאשים את המתפללים

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את התנהלותם המזעזעת של אנשי השמאל הקיצוני בכיכר דיזינגוף בתל אביב ואמר: "אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל". השר בן גביר הודיע שיקיים תפילה במקום ביום חמישי ואילו לפיד וגנץ האשימו את המתפללים ואת נתניהו

במערכת הפוליטית מגיבים למפגן השנאה בת"א: לפיד מאשים את המתפללים
ראש הממשלה נתניהו עם כיפה לראשו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית הגיבו משמאל ומימין לאירוע להתנהלות המזעזעת של אנשי השמאל הקיצוני אשר מנעו בערב יום הכיפורים תפילה בהפרדה בכיכר דיזינגוף בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם".

נתניהו הוסיף: "נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע שיקיים במקום תפילה היום חמישי. בן גביר כתב: ‏"ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן!".

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) כתב: "הלב מתכווץ מול המראות הקשים מתל אביב. קומץ מתוסכלים שהחליטו להרוס הכל בגלל פוליטיקה קטנה. מי שצועק שצריך להגן על מגילת העצמאות ומצהיר על רצונו במדינה יהודית ודמוקרטית לא יכול לחיות בשלום עם מראות כאלה. אתם קומץ, אלים ומלא שנאה עצמית. לא תנצחו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחר ללבות את האש וכתב: "מה שקרה ביום הכיפורים הזה הוא בעיקר נורא עצוב. כל השנים זה היה יום של כבוד הדדי, של התחשבות אחד ברגשות של השני. מי שרצה להתפלל בהפרדה, הלך לבית הכנסת. מי שרצו להתפלל ביחד, הלכו להתפלל יחד בחוץ. אף אחד לא ניסה לכפות על השני את היהדות שלו".

לפיד הוסיף: "עד שהגיעו הנה מבחוץ גרעינים משיחיים וגזעניים שמנסים לכפות עלינו את הגרסה שלהם ליהדות. אנחנו לא זקוקים מאף אחד להוראות הפעלה איך להיות יהודים. חבל שהם הפכו גם את היום הקדוש והנפלא הזה, לעוד יום של מריבה ישראלית".

גם יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ בחר להאשים את המתפללים ואת ראש הממשלה: "במשך 75 שנה הצליח רוב גדול של הישראלים להגיע להסכמות על המרחב הציבורי ביום הכיפורים, כך שיותאם לפי הקהילה. ‏75 שנה הצליחו ציבורים לכבד האחד את השני למרות השוני, ולא הכניסו פוליטיקה ליום הכיפורים".

"‏כעת, מי שהחליט להפריד בינינו - הצליח לחלל גם את היום הקדוש הזה בכפייה ובשנאת חינם. ומי אם לא ראש הממשלה, מחולל השנאה הגדול ביותר, הוא זה שבוחר כעת ללבות את האש, ביחד עם פוליטיקאים שהחליטו להפוך את המרחב הציבור שלנו - לאזור אסון. ‏אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות, ולהפסיק את השיח ואת המעשים מחרחרי המדון".
‏לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים.

‏אך חשוב מכך, עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה.״

 

בנימין נתניהו איתמר בן גביר יאיר לפיד תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד