כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"עצמאיות וריבוניות"

מסר לסין: ביידן הכיר בשתי מדינות באוקיינוס ​​השקט

נשיא ארה"ב הכריז על הכרה רשמית באיי קוק ובניואה באוקיינוס ​​השקט, במאמץ להגביל את השפעתה של סין. ראש ממשלת איי שלמה המקורב לבייג'ינג, נעדר מהפגישה

האוקיינוס השקט
האוקיינוס השקט צילום: pixabay

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז אתמול על הכרה רשמית של ארצות הברית באיי קוק ובניואה, שני איים באוקיינוס ​​השקט, במאמץ להגביל את השפעתה של סין .

הנשיא ביידן הצהיר כי וושינגטון מכירה בהן כמדינות "עצמאיות וריבוניות", ותכונן איתן יחסים דיפלומטיים, והצביע על כך שהצעד יתרום לתמיכה ב"אזור הודו-פסיפיק חופשי ופתוח", כך על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

ביידן הוסיף כי הסכמי ההכרה של שתי המדינות יסייעו בהפחתת הדיג הבלתי חוקי ובהתמודדות עם שינויי האקלים באזור הפגיע לסיכונים שבו, וכן בקידום צמיחה כלכלית.

ההכרזה הגיעה בתחילת פסגה עם פורום איי האוקיינוס ​​השקט בן 18 המדינות, שבמהלכו אמרו גורמים אמריקאים כי הנשיא יכריז על עמדה חזקה יותר כלפי האזור. ראש ממשלת איי שלמה, מנשה סוגבארה, המקורב לסין, נעדר מהפגישה

למרות שאוכלוסיית שתי המדינות יחד אינה עולה על עשרים אלף איש, איי קוק וניואה מהווים אזור כלכלי גדול בדרום האוקיינוס ​​השקט.

שתי המדינות הן בשלטון עצמי עם "אסוציאציה חופשית" עם ניו זילנד, כלומר מדיניות החוץ וההגנה שלהן קשורה בדרגות שונות לניו זילנד.

לאחר שהתעלמו ממנו יחסית במשך עשרות שנים, אזור דרום האוקיינוס ​​השקט הפך לשחקן חשוב בתחרות בין ארצות הברית לסין, לאחר שסין העצימה מאוד את נוכחותה הכלכלית, הפוליטית והצבאית באזור האוקיינוס ​​האסטרטגי.

ג'ו ביידן סין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד