כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תלמידים מתאמנים על מל"טים

ילדים ברוסיה לומדים לזרוק רימונים ולירות עם תחמושת אמיתית

מגרשי המשחקים של רוסיה הופכים למגרשי מסדרים צבאיים. ילדים בכיתות גן לובשים מדים ולוקחים חלק בצעדות צבאיות. ילדים גדולים יותר לומדים איך לחפור תעלות, לזרוק רימונים ולירות עם תחמושת אמיתית  

ילדים ברוסיה לומדים לזרוק רימונים ולירות עם תחמושת אמיתית
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

מגרשי המשחקים של רוסיה הופכים למגרשי מסדרים צבאיים. בבתי ספר מהאוקיינוס ​​השקט ועד הים השחור, ילדים בכיתות גן לובשים מדים ולוקחים חלק באימון צעדה צבאית. ילדים גדולים יותר לומדים איך לחפור תעלות, לזרוק רימונים ולירות עם תחמושת אמיתית, כך מדווחת רשת CNN.

בבתי ספר ברחבי רוסיה מפארים את השירות בצבא, מגבשים קבוצות מתנדבים של בני נוער, כולל שינוי תכנית הלימודים הלאומית כדי להדגיש את ההגנה על המולדת. בקיצור, 'ילדי רוסיה נערכים למלחמה' מציינת רשת CNN.

נושא הצבא בבתי הספר הציבוריים ברוסיה התגבר מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, אך זה לא מונע על ידי גל ספונטני של רגשות פטריוטיים, אלא על ידי הממשלה במוסקבה.

ההשקעה היא עצומה. שר החינוך סרגיי קרבצוב אמר לאחרונה כי ישנם כיום כ-10,000 מועדונים המכונים "צבאיים-פטריוטים" בבתי ספר ומכללות רוסיות, ורבע מיליון איש לוקחים חלק בעבודה.

מועדונים אלו הם חלק ממאמץ רב תחומי הכולל שינוי רדיקלי של תכנית הלימודים בבית הספר. ישנם שיעורי חובה על ערכים צבאיים-פטריוטים, ספרי היסטוריה מעודכנים מדגישים את ניצחונות הצבא הרוסי.

באוגוסט האחרון, הנשיא פוטין חתם על חוק המחייב ללמוד קורס חדש בבתי ספר: "יסודות הביטחון וההגנה של המולדת".

בהמשך, קידם משרד החינוך קורסים במסגרת יוזמה זו, הכוללים ביקורים ביחידות צבאיות, משחקי ספורט צבאיים, מפגשים עם אנשי צבא וחיילים משוחררים ושיעורי מל"טים.

תלמידי תיכון ילמדו גם להשתמש בתחמושת חיה "בהדרכתם של קציני יחידה צבאית מנוסים או מדריכים אך ורק בקו הירי", כך על פי משרד החינוך.

התוכנית, שנבחנת השנה ותוצג ב-2024, נועדה להקנות לתלמידים "הבנה וקבלה של האסתטיקה של מדי צבא, טקסים צבאיים ומסורות לחימה", לפי מסמך של משרד החינוך.

גם ההיסטוריה המודרנית נכתבת מחדש. ספר הלימוד הסטנדרטי, 'היסטוריה של רוסיה', כולל כעת את גשר קרים על הכריכה ופרק חדש המוקדש להיסטוריה הקרובה של אוקראינה. יש קטעים שכותרתם "זיוף ההיסטוריה", "תחיית הנאציזם", "ניאו-נאציזם אוקראיני" ו"רוסיה היא ארץ של גיבורים".

פוטין הגדיר שוב ושוב את הפלישה הרוסית לאוקראינה כ"משימה מיוחדת" להגנה על דוברי רוסית מפני רצח עם בידי "ניאו-נאצים", דבר שהופרך מכל וכל, ויעידו על כך 100.000 יהודי אוקראינה.

פרק חדש ושקרי טוען כי אוקראינה "הכריזה בגלוי על רצונה לרכוש נשק גרעיני", ו"הוטלו סנקציות חסרות תקדים נגד רוסיה, והמערב מנסה בכל דרך להפיל את הכלכלה הרוסית".

נראה שהספר נועד לעורר תחושה של זעם בקרב ילדים רוסים ולפתח קרב קיומי על הישרדות האומה, נושא נפוץ בתקשורת הממלכתית.

הנשיא פוטין הוביל באופן אישי את הקמפיין להחדרת פטריוטיות לבתי הספר ברוסיה. באירוע בקרמלין החודש הוא סיפר לקבוצת ילדים על מכתב ששלח סבו לאביו, שנלחם בנאצים במלחמת העולם השנייה. "תנצח את החלאות" הוא כתב לו.

פוטין המשיך: "הבנתי למה ניצחנו במלחמה הפטריוטית הגדולה. אנשים עם גישה כזו פשוט אי אפשר לנצח. היינו בלתי מנוצחים לחלוטין, בדיוק כפי שאנחנו עכשיו".

בדיקה של רשת CNN ברשתות חברתיות ברוסיה מצאה שילדים בני שבע או שמונה מקבלים הכשרה צבאית בסיסית.

ביולי, למשל, ילדים בבלגרוד לקחו חלק בתרגילים שכללו שימוש בנשק אוטומטי, הרכבת מקלע ומעבר מסלול מכשולים. מושל בלגורוד ויאצ'סלב גלדקוב הציע לערוך תרגילים עם תלמידי בית ספר וילדים בגיל הרך באופן קבוע.

בקרסנודר במאי האחרון, עשרות ילדים שנראו לא יותר משבע או שמונה שנים צעדו במדי צבא וחיל הים, חלקם אוחזים בנשק אוטומטי מזויף, כשהם חולפים על פני אנשים נכבדים על במה.

 

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד