כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עליית מדרגה באנטישמיות

מחקר גילה כי גרמנים חושבים כי יהודים מנצלים את השואה

כמעט חמישית מהגרמנים חושבים שיהודים רוצים "לנצל" את השואה. מחקר חדש של 2,000 איש מגלה כי דעות ימין קיצוניות נמצאות במגמת עלייה בגרמניה. על פי תוצאות המחקר, 8% מהאוכלוסייה מחזיקים ב"דעות ימניות קיצוניות מובהקות"

מחקר גילה כי גרמנים חושבים כי יהודים מנצלים את השואה
ניצול שואה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דעות ימין קיצוניות נמצאות במגמת עלייה בגרמניה, כך עולה ממחקר חדש שבחן את הדעות הפוליטיות הגרמניות. במחקר התברר כי 16.5% מהנשאלים האשימו יהודים ברצון "לנצל" את העבר הנאצי של המדינה.

המחקר, שהוזמן על ידי קרן פרידריך אברט, ארגון פוליטי המזוהה עם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, סקר 2,000 גרמנים בתחילת השנה הזו ושאל אותם מגוון רחב של שאלות לגבי השקפותיהם על החברה.

לפי הקרן, מטרת המחקר היא "לספק מידע על התפשטות והתפתחות של עמדות ימניות קיצוניות ואנטי-דמוקרטיות בגרמניה".

המחקר ארוך הטווח, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת בילפלד, מתעדכן מדי שנתיים בערך, ומציע תובנה ייחודית לגבי התקדמות הדעות הפוליטיות הגרמניות.

על פי תוצאות המחקר, 8% מהאוכלוסייה מחזיקים ב"דעות ימניות קיצוניות מובהקות", קפיצת מדרגה גדולה לעומת 2% שהביעו דעות אלו במחקרים קודמים. למעלה מ-16% טוענים לעליונות לאומית של גרמניה, ודורשים רגש לאומני חזק יותר ו"מדיניות שמטרתה העיקרית צריכה להיות לתת לגרמניה את הכוח והיוקרה הראויים לה". בין 2014 ל-2021, המספר הזה עלה מ-9 אחוזים ל-13 אחוזים.

ביוני האחרון ניצחה מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) ניצחה בבחירות מקומיות באזור מזרח גרמניה, המפלגה קוראת לא להתנצל על ההיסטוריה הנאצית של גרמניה, ונשבעה לעורר תחושה מחודשת של גאווה לאומית.

הכחשת שואה גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד