כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הוחזרו לקהילה היהודית

מצבות יהודיות עתיקות נמצאו על ידי חיילים אוקראיניים

מצבות בני מאות שנים שנמצאו על ידי חיילי הכוחות המזוינים של אוקראינה הוחזרו לבית הקברות היהודי. המצבות היהודיות שימשו את השלטונות הסובייטיים לשיפור פני השטח רח"ל

מצבות יהודיות עתיקות נמצאו על ידי חיילים אוקראיניים
אחת המצבות שהוחזרו צילום: ויטלי קמוזין, מנהל הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה

חיילים אוקראינים גילו מצבות בני מאות שנים באזור חליצ'ינה - לבוב, המצבות הוחזרו לבית הקברות היהודי. ויטלי קמוזין, מנהל הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה, הודיע ​​על כך בפייסבוק.

בשבוע שעבר נציגי היחידה הצבאית של הכוחות המזוינים של אוקראינה באזור דיווחו כי באחד המקומות בו הם פעלו, התגלו מצבות יהודיות, ששימשו את השלטונות הסובייטיים לשיפור פני השטח רח"ל.

החיילים, מסרו את המצבות המתוארכות מאות שנים אחורה, לידי הקהילה היהודית בעיר איוונו-פרנקיבסק והן הועברו לבית העלמין היהודי. השינוע של המצבות אורגן על ידי סגן מנהל הקהילה היהודית מקסים מורזוב.

הקהילה היהודית באיבנו-פרנקיבסק היא חלק מהקהילות היהודיות המאוחדות של אוקראינה. הקהילה היהודית של איבנו-פרנקיבסק נוסדה ב-1991. הקהילה הצליחה ליישם פרויקטים רבים ומשמעותיים וחשובים שמילאו תפקיד גדול בהחייאת חיי הקהילה היהודית באוקראינה. ויטלי קומוזין מנהל תפעולי בקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה כתב בפייסבוק "תודה למקסים מורזוב, סגן מנהל הקהילה היהודית בעיר איבנו-פרנקובסק, על הארגון המהיר של הובלת המצבות".

אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד