כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכחיש שואה

אנחת רווחה: המתמודד הקיצוני הפסיד במרוץ לראשות העיר

בפער של כמעט 10% ניצח ראש העיר המכהן של נורדהאוזן קאי בוכמן את מועמד הימין הקיצוני. מנהל אתר מחנה הריכוז שבתחומי העיר אמר: "זו ההוכחה שאפשר לעצור את הימין הקיצוני". היה חשש שראש עיר מכחיש שואה יהיה ממונה על האתר

הפרלמנט הגרמני
הפרלמנט הגרמני צילום: בחדרי חרדים

54.9% מול 45.1% בפער של כמעט 10% ניצח ראש העיר המכהן של נורדהאוזן קאי בוכמן את מועמד ה-AfD יורג פרופט, לצהלות תומכיו. מנהל אתר מחנה הריכוז שבתחומי העיר, ינס-כריסטיאן ואגנר, אמר לדב גיל-הר כתב 'כאן חדשות' באירופה: "זו ההוכחה שאפשר לעצור את הימין הקיצוני". ואגנר חשש שראש עיר מכחיש שואה יהיה ממונה על האתר.

יורג מכחיש השואה הודה בתבוסה בהצהרה לעיתונות בהתייחס לעצמו בגוף שלישי: "יש לנו ראש עיר חדש, מר פרופט הפך למספר שתיים בבחירות האלה". המנצח בוכמן אמר שהוא "מרוצה מאוד" מהתוצאה וכי ינצל את שש השנים הבאות בתפקיד כדי לנסות "להוציא מזה את המיטב לעיר".

פרופט הוביל בסקרים לפני הבחירות, וזכה בלמעלה מ-42% מהקולות בסיבוב הראשון לפני שבועיים, כאשר בוכמן קיבל רק 23.7%.

בוכמן, מועמד עצמאי שהיה מזוהה בעבר עם מפלגת הירוקים, קיווה לרתום את תמיכתם של מצביעים מהזרם המרכזי הרואים ב-AfD מפלגה קיצונית. המפלגות בגרמניה התאחדו כדי להרחיק את ה-AfD מהשלטון בעבר, אך בגרמניה דווח, כי נראה שהטאבו נגד שיתוף פעולה איתן הולך ומתפוגג ככל שהפופולריות של ה-AfD עולה.

במחנה הריכוז 'דורה-מיטלבאו' בעיר, ייצרו את טילי ה V2 של היטלר. 60,000 איש עבדו שם בעבודות פרך, 20,000 מהם מתו, או הוצאו להורג, בהם יהודים רבים.

 

גרמניה הכחשת שואה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד