ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הפסד של עשרות מיליונים

18,500 פועלים לא ייכנסו גם היום לישראל

בעקבות הפרות הסדר על הגדר שנמשכו גם ביום הכיפורים, מעבר ארז יהיה סגור גם היום למעבר פועלים פלסטינים מעזה לישראל. המשמעות היא הפסד של עשרות מיליוני שקלים בששת הימים האחרונים

18,500 פועלים לא ייכנסו גם היום לישראל
מעבר ארז צילום: Attia Muhammed/Flash90

בעקבות המשך הפרות הסדר בגבול עזה, מעבר ארז יישאר סגור גם היום, זה היום השישי ברציפות. המשמעות היא ש-‏18,500 פועלים יישארו בעזה גם היום.

כתב הדרום של חדשות 13, אלמוג בוקר מציין כי כל פועל אמור היה להכניס בממוצע 600 שקלים מדי יום ובסך הכל יותר מ-11 מיליון שקל ביום. אם מכפילים את זה בשש: 66 מיליון שקלים שלא נכנסו לרצועת עזה בגלל הפרות הסדר בגבול והפרחת הבלונים.

בתוך כך, צה"ל תקף במהלך יום הכיפורים פעמיים ברצועת עזה, בעקבות המשך שיגור בלוני התבערה לשטח ישראל והפרות הסדר האלימות על הגדר. התקיפה הראשונה בוצעה עם כניסת יום כיפור והשניה זמן קצר לפני צאת הצום.

סמוך לכניסת הצום תקף צה"ל באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. העמדות נמצאות במרחב המוקדים אל בוריג׳ וג׳באליה, בהם התקיימו הפרות סדר אלימות, ממוקד אל בוריג' הושלך מטען לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו.

גם בערב הצום התקיימו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כמאה מפרי סדר, בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. כוחות צה"ל היו ערוכים בשטח ופעלו מול הפרות הסדר באמצעים לפיזור הפגנות ובירי צלפים. זוהו מספר פגיעות. אמש פרצו שתי שריפות במרחב עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה, השריפות כובו.

גם במהלך הצום תקף צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. בסמוך לעמדה זו ירה מחבל לעבר כוחותינו היום במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה במרחב קרני. כמו כן, כוח צה"ל בירי לעבר מחבל שירה על הכוחות ופגע בו. אין נפגעים לכוחותינו.

בנוסף, תצפיות צה"ל זיהו במהלך יום הכיפורים שני חשודים שניסו לחצות את מרחב המכשול מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל עצרו את החשודים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עזה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד