כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

טונות של דגים ואלפי ביצים: סוכלו שני ניסיונות הברחה

חגי תשרי זהו הזמן הטוב ביותר עבור מבריחי המזון לעשות "רווח קל" על חשבון בריאות התושבים בארץ, מפקחי משרד החקלאות הצליחו למנוע שני ניסיונות הברחה בהם טונות של דגים ואלפי תבניות ביצים

טונות של דגים ואלפי ביצים: סוכלו שני ניסיונות הברחה
הביצים והדגים שנתפסו צילום: משרד החקלאות ומג"ב

מפקחי משרד החקלאות מנעו שני ניסיונות הברחה של דגים וביצים: ניסיון הברחה של כ-6 טון דגים ופירות ים מעזה לישראל באיו"ש וחשיפת מכונת חתימה לזיוף ביצים באזור בית לחם, על פי החשדות, הסחורה יועדה להיות משווקת בישראל

חגי תשרי מהווים שם נרדף לחגיגת קניות בשווקים וברשתות השיווק, הקורצת למבריחי המזון משטחי הרשות הפלסטינאית לפעול ולעשות "רווח קל" על חשבון בריאות הצרכנים.

יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות, פעולת בימים אלו במתכונת מוגברת על מנת למנוע הברחות אלו מלהגיע אל הצרכנים.

במקרה הראשון, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות חשפו ניסיון להברחת דגים ופירות ים מרצועת עזה לתוך שטחי מדינת ישראל.

על פי החשד, מקור הדגים הוא מצרים אשר הועברו לרצועת עזה, והתכנון היה להבריחם לתוך שטחי ישראל דרך העברת התוצרת מעזה לאזור יהודה ושומרון משם החלפת המשאיות למשאיות עם לוחיות ישראליות לצורך כניסה "חלקה" לישראל.

שתי המשאיות שהעבירו את הסחורה נתפסו במעברי יהודה ושומרון, ובהן חשפו המפקחים כ-6 טון דגים ופירות ים מצוננים, שאינם נמצאים תחת פיקוח, ובניהם: לוקוסים, מוסר ים, דגי דניס, חסילונים, סרטנים כחולים ודיונונים. 

מחקירה ראשונית התברר כי התוצרת הייתה מיועדת למסעדות ולחנויות בכל רחבי ישראל. כנגד הנהגים נפתח הליך משפטי וכלל התוצרת תועבר להשמדה.

במקרה השני, במסגרת פעילות יזומה של מפקחי משרד החקלאות יחד עם חטמ"ר עציון, כוח של מג"ב איו"ש, תחנת משטרת עציון, וצוות חילוט מחוז ש"י, פשטו על מחסן ביצים באל-ח'דר, בנפת בית לחם, שהתגלה כי מזייף ומאחסן ביצים פלסטיניות באמצעות מכונת החתמה הנמצאת במקום. המחסן שימש כמכון מיון לא מורשה שמטביע על הביצים חותמות של משווקים ישראלים מורשים.

בנוסף נמצאו במקום 3,000 תבניות ביצים (כ-90,000 יחידות ביצים) החתומות בחותמת של משווק ישראלי עם תאריכי ייצור עדכניים. הביצים היו מיועדות לשיווק לתוך שטחי ישראל תוך סכנה בריאותית מידית לציבור. כלל הביצים הושמדו, ומכונת ההחתמה הוחרמה. במהלך הפעילות נרשמו הפרות סדר (שכללו יידוי אבנים וירי זיקוקים על הכוחות שפעלו בשטח) שטופלו על ידי שוטרי מג"ב. במחסן לא נמצאו הבעלים וכעת החקירה מתנהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף מפקחי משרד החקלאות.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מחויב לספק לציבור הישראלי מזון טרי ובריא, בהתאם לסטנדרטים שיבטיחו את בריאות הציבור, לצד הגנה על ענפי החי והצומח בישראל מפני מזיקים וגורמי מחלה שעלולים להביא לנזקים בלתי הפיכים. בהתאם לכך, על פי חוק לא ניתן לשווק בישראל מוצרים מהחי שלא ניתן לפקח על כל שרשרת הגידול והייצור שלהם.

סיכול הברחה הברחת ביצים דגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד