כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי הפגישה באו"ם

ארדואן: "נתניהו יבקר בטורקיה באוקטובר או בנובמבר"

נשיא טורקיה ארדואן אמר היום כי ראש הממשלה נתניהו ככל הנראה יבקר בטורקיה באוקטובר או בנובמבר - זאת אחרי פגישתו עם נתניהו בשולי עצרת האו"ם בשבוע שעבר

ארדואן: "נתניהו יבקר בטורקיה באוקטובר או בנובמבר"
נתניהו עם נשיא טורקיה ארדואן צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הודיע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו יבקר בטורקיה במהלך חודש אוקטובר או נובמבר, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". יחד עם זאת, ארדואן אמר אף כי בכוונתו לבקר בהזדמנות בישראל.

בשבוע שעבר נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דדי ברנע בשגרירות הטורקית באו"ם, עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן במפגש הראשון ביניהם מאז 2016. נתניהו אמר בפתח הפגישה כי "הקשרים בין המדינות מתחזקים".

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן דן עם נתניהו במגוון נושאים, כולל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הפגישה התקיימה בשולי עצרת ה-78 של האו"ם.

"במהלך הפגישה נדונו סוגיות בינלאומיות ואזוריות, יחסים פוליטיים וכלכליים בין שתי המדינות כמו גם ההתפתחויות האחרונות בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני", כך נמסר מדוברות נשיאות טורקיה.

עוד נמסר כי המנהיג הטורקי הצהיר בפגישה כי "טורקיה יכולה לשתף פעולה עם ישראל בתחומי האנרגיה, הטכנולוגיה, החדשנות, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר, וכי עליהם לשאוף יחד לעולם שבו ישרר שלום".

שר החוץ הטורקי הקאן פידאן, שר האנרגיה והמשאבים הטבעיים, דובר המפלגה של ארדואן, ראש הביון הטורקי, מנהל התקשורת והיועץ הראשי למדיניות חוץ וביטחון של הנשיא היו נוכחים בפגישה. הנשיא ארדואן אמר כי הוא מקווה שהשיחות שלהם "יהיו מועילות למדינה שלנו ולאזור שלנו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים דנו בסוגיות אזוריות ובינלאומית, לרבות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. רה"מ נתניהו הודה לנשיא טורקיה על שיתוף הפעולה הפורה בין ארגוני הביטחון שסיכל כוונות זדון של חוליות טרור לפגוע בתיירים ישראלים באיסטנבול ובכך הציל חיים. שני המנהיגים הזמינו הדדית אחד את השני לביקורים בישראל ובטורקיה וסוכם כי ביקורים אלה יתואמו ויתקיימו בקרוב.

רג'יפ טאיפ ארדואן בנימין נתניהו טורקיה העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד