י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סולידריות חברתית

שנה של מחאה ועליה ביוקר המחיה: איך הושפעו התרומות בישראל בשנה היוצאת?

על פי מידע שמספקת חברת צ'רידי, נתוני התרומות לצדקה מלמדים כי הסולידריות החברתית לא נפגעה

תרומה כספית. אילוסטרציה
תרומה כספית. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר שנה של מחאה ציבורית מתמשכת, כשבמקביל יוקר המחיה בישראל ממשיך להאמיר, נתוני התרומות לצדקה מלמדים כי הסולידריות החברתית לא נפגעה.

הנתונים שמספקת חברת צ'רידי - פלטפורמת גיוס הכספים הבינלאומית מצביעים על עליה של למעלה מ-34% בכמות התורמים שהשתתפו השנה בקמפיינים לגיוס כספים למטרות קהילתיות, הומניטריות, חברתיות ומטרות נוספות. בשנה העברית שעברה - שנת תשפ"ג - השתתפו 543,191 תורמים בקמפיינים לגיוס כספים למטרות צדקה שערכה חברת צ'רידי בישראל, זאת בהשוואה ל-404,044 משתתפים בשנה העברית הקודמת תשפ"ב, בקמפיינים דומים בישראל.

מה שהשפיע על סך התרומות בישראל, היה דווקא העלייה החדה ביוקר המחיה. למרות העלייה במספר התורמים בשנת תשפ"ג, ניכרת ירידה של כ-18% בסך הכסף שנאסף לכלל הקמפיינים לגיוס כספים מהציבור הרחב. בשנת תשפ"ב נאסף סך של למעלה מ-337 מיליון ש"ח, בעוד בשנה היוצאת נאספו רק 276 מיליון ש"ח. התרומה הבודדת הגדולה ביותר בישראל בשנת תשפ"ג היתה: 5,000,000 ש"ח.

צ'רידי היא פלטפורמת גיוס הכספים הגדולה ביותר בישראל, זאת לצד עיקר פעילותה ברחבי העולם עם מוקדים בארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה ועוד. מגמת הירידה בתרומות בישראל, בולטת על רקע העליה בסך התרומות ברחבי העולם. נתוני התרומות של צ'רידי מרחבי העולם מצביעים על עליה קלה של כ- 2%. מסכום של 575,061,740 $ שנאסף מתרומות של 1,867,131 תורמים שהשתתפו ב3013 קמפיינים בשנת תשפ"ב, לסכום של 586,001,382 $ שנאסף מתרומות של 1,653,375 תורמים, שהשתתפו ב-2945 קמפיינים בשנת תשפ"ג.

פילוח מעניין נוסף שמספקת צ'רידי, מתייחס למיקום הגאוגרפי ממנו הגיעו התרומות. בין רשימת המדינות מהן הגיעו תרומות לקמפיינים למטרות צדקה בשנה החולפת ניתן למצוא גם מדינות עוינות כמו אירן, עיראק, אפגניסטן, תימן והממלכה שמנהלת מגעים ליחסים עם ישראל - סעודיה.

מניתוח הנתונים הגיאוגרפיים עולה, כי בירת ישראל היא בירת הצדקה גם בשנה היוצאת. סך התרומות שנאספו בשנת תשפ"ג בירושלים עומד על סכום של 1,176,000 זאת לעומת 1,945,000 בשנה תשפ"ב.

"הפעילות שלנו היא סנסור חברתי", אומר שי צ'רבינסקי מנכ"ל צ'רידי. "תרומות לצדקה, הן מדד לחברה בריאה שלוקחת אחריות על מטרות חברתיות. בשנה החולפת הרגשנו אמנם את עול יוקר המחיה על האזרחים, אך מהצד השני הציבור הרחב ביקש לתרום למטרות חברתיות שונות, כל אחד לפי ראות עיניו. אנו מצפים, כי השנה החדשה תביא בכנפיה מסר של אחדות בעם וסולידריות חברתית איתנה יותר".

תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד