כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לא מתבייש בזה שאני חרדי"

דיון סוער בוועדת הכספים על שינויים בתקציב המדינה

במהלך הדיון בוועדת הכספים על שינויים בתקציב המדינה התפתחה סערה גדולה. חה״כ גפני תקף: "אני מבויש בזה שאני צריך להתווכח". ראשי הרשויות הערבים ביקשו שהכסף יעבור באופן מיידי לרשויות ולא דרך משרד הפנים

דיון סוער בוועדת הכספים על שינויים בתקציב המדינה
גפני וטיבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכספים בראשות חה"כ משה גפני התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון על שינויים בתקציב המדינה. מרבית השינויים קשורים להעברת מאות מיליוני שקלים לסיעות החרדיות.

כך למשל, 94 מיליון שקל למימון פעולות תרבות יהודית, 75 מיליון שקל לחינוך מוכר שאינו רשמי, 60 מיליון שקל למוסדות תורניים חרדיים ועוד.

בנוסף אושרה העברת 200 מיליוני שקלים שהקפיא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לרשויות הערביות. מדובר במענק שהובטח לרשויות המקומיות הערביות, כשרובן בנו את התקציב שלהן לשנה זו על בסיס התקציב.

ראשי רשויות זעקו בדיון כי ללא העברת הכסף הם לא יוכלו לשלם משכורות לעובדים בתחילת אוקטובר.

הנציגים הערבים וראשי הרשויות הערבים ביקשו שהכסף יעבור באופן מידי לרשויות ולא דרך משרד הפנים, כפי שסוכם עם ראש השב"כ.

נציג האוצר הבהיר כי הכסף יעבור כפי שדרש והתנה שר האוצר סמוטריץ', רק בכפוף למנגנוני פיקוח על התקציבית.

גפני פנה לנציג האוצר ותקף: "אני רוצה שמה שצריך יהיה בבסיס התקציב. מה שלא צריך, שלא ייכנס. שלא תהיה אי הבנה – אני יודע שאני צריך לחיות עם זה עכשיו, אבל שאף אחד לא יטעה, אני לא שתקתי, אני רוצה את זה בבסיס התקציב. שהדיונים האלה יתקיימו לפני שמביאים תקציב. אני מבויש בזה שאני צריך להתווכח".

חה"כ פינדרוס (יהדות התורה) אמר בדיון: "הכסף הזה לא צריך לעבור בכספים קואליציוניים, אלא בבסיס התקציב. צעקתי את זה בדיונים, מקווה שבשנה הבאה זה ישתנה".

חה"כ ינון אזולאי מש"ס תקף בוועדה: "אני לא מתבייש בזה שאני חרדי".

חה"כ אחמד טיבי אמר: "עצרתם תקציב שבא לתקן עוול. זה היה נורא השבועות שעצרתם את ה-200 מיליון שקל האלה וגם עוד 76 מיליון שקל נוספים. אמרו שעוצרים את זה בגלל הפשיעה והשתלטות על מכרזים. אין אדם שלא רוצה כאן להיאבק ובהשתלטות על מכרזים. אבל יש ניסיון להשתמש במשהו שכואב לחברה הערבית כדי לחנוק את הרשויות".

טיבי הוסיף: "רק לפני חודשיים המשטרה פרסמה שארגוני פשיעה השתלטו על מכרזים של משרד הביטחון, יש כתבי אישום. לא שמעתי שסמוטריץ' ומשרד האוצר עצרו תקציבים למשרד הביטחון כדי לעצור את ההשתלטות על מכרזים. אצלכם אצל היהודים אין פשיעה? אתם יודעים שיש פשיעה אבל הממשלה לא תעצור תקציבים, אף שר לא יעז לעצור תקציבים בגלל חשד לפשיעה. מענישים את הקורבן, זו לא הדרך להיאבק בפשיעה".

חדשות בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד