כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אופטימיות בענף

מצב ההייטק הישראלי: סימנים ראשונים להתייצבות

חברות ההייטק בישראל גייסו 1.6 מיליארד דולר במהלך הרבעון השלישי של השנה | בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה מדובר בצניחה של 38% 

מצב ההייטק הישראלי: סימנים ראשונים להתייצבות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נתונים ראשוניים מתוך דו"ח של 'לאומיטק' ושל 'IVC' המסכמים את הרבעון השלישי לשנת 2023 במגזר ההייטק  מעלים כי השנה גויס ע"י חברות ההייטק בישראל סכום של 1.676 מיליארד דולר. הסכום משקף ירידה של 38% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022. כמו כן, מספר העסקאות הכולל עמד השנה על 85, גם בנתון זה ישנה ירידה של 41 אחוזים.

עם זאת הנתון המעודד מהדו"ח מגיע מהעסקאות בחלוקה לרבעונים האחרונים. ברבעון השלישי סכום הגיוסים מהווה ירידה של רק 14% בהשוואה לרבעון השני של 2023. כמו כן הנתון הינו כמעט זהה לנתון שהושג ברבעון הראשון של השנה. ככלל, שלושת הרבעונים הראשונים של השנה מצביעים על התייצבות בהיקף העסקאות של 1.7 - 1.9 מיליארד דולר בלבד לרבעון וכ-8 מיליארד דולר בלבד לכל השנה.

מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר אמרה על הנתונים כי "אנחנו ממשיכים לראות בנתוני הרבעון השלישי סימנים ראשונים של התייצבות בכמות ובהיקפי הגיוסים, נתונים שמחזירים אותנו לרמות של 2018-19. על אף שעדיין ישנה ירידה בהשקעות ראשוניות, היא מתונה יותר ביחס לזו שראינו ברבעונים קודמים. בנוסף, אנחנו מזהים התייצבות בקצב השקעות ההמשך וזו אינדיקציה לכך שהחברות מתחילות להתאים את השווי שלהן לסביבת הריבית החדשה".

הייטק חרדי חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד