ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאחר עתירה קנטרנית

הגר"י יוסף לצד הגרש"מ עמאר: "מחובתו להביע את דעתו ללא מורא"

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף תקף את בית המשפט העליון בגין התערבות בחופש הביטוי של רבני ערים: "התערבות בג"צ בחופש הביטוי של רבנים הממלאים את תפקידם ופועלים בהתאם לחובתם ומתוקף תפקידם הרבני איננה מתקבלת על הדעת"

הגר"י יוסף לצד הגרש"מ עמאר: "מחובתו להביע את דעתו ללא מורא"
הראשונים לציון הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר צילום: יעקב כהן

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס להחלטת בג"צ בעניין עתירת התנועה הרפורמית כנגד רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר: "התערבות בג"צ בחופש הביטוי של רבנים הממלאים את תפקידם ופועלים בהתאם לחובתם ומתוקף תפקידם הרבני איננה מתקבלת על הדעת".

עוד אמר הרב הראשי: "התבטאות רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר היא מתוקף תפקידו כרב ומחובתו היה להביע את דעתו ללא מורא, אני קורא לבית המשפט העליון לחזור בו בו מפסיקתו זו ולאפשר חופש ביטוי לרבנים לצורך מילוי תפקידם".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי בג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה כתוצאה מעתירה קנטרנית של התנועה הרפורמית, בדרישה לענות תוך שלושה שבועות מדוע הרב הראשי לירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר לא יועמד לדין בשל התבטאויות נגד הקהילה הרפורמית. הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף כאמור התייחס להחלטה: וקרא לבית המשפט העליון "לחזור בו".

בעתירה שהוגשה בידי התנועה הרפורמית, ותנועות אנטי דתיות נוספות, מצוטטים מספר ציטוטים של הרב עמאר, לטענת העותרים הדברים שאמר הרב עמאר מחייבים העמדה של הרב לדין משמעתי בגין "התנהגות לא ראויה של עובד ציבור".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו הגיב על צו הביניים בעניין ואמר:  "הצו שניתן היום מעציב מאכזב, חשוב להבין כי לכל רב יש את הזכות והחובה להביע את עמדתו בכפוף להלכה, הנסיונות להלך אימים באמצעות עתירות קנטרניות לא ירפו את ידיהם של רבני ישראל. כל נסיון להתערב בשיקול הדעת ההלכתי של רבני ישראל בכל עניין הלכתי לא יצלח. אני מבקש מכאן לחזק את ידידי הראשון לציון הגרש"מ עמאר כאשר ברור לכל כי שיקול הדעת ההלכתי יישאר רק בידיהם של רבני ישראל".

הרב יצחק יוסף בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד