י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מכירת חיסול: ועדת הכספים העבירה 1.68 מיליארד

סלומינסקי ביקש מהוועדה להמשיך לתפקד עד הבחירות: "אני מקווה שנפסיק לעבוד כקואליציה ואופוזיציה אלא לגופו של עניין"

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, קורא לחברי הכנסת "לגלות אחריות לאומית על-מנת לאפשר למשרדי הממשלה לתפקד ולספק שירותים גם אם יהיו בחירות".

ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברות תקציביות בסך 1.68 מיליארד ₪ למטרות אזרחיות שונות. בין השאר להגברת הבטיחות ברכבת ישראל, לפרוייקטי תשתיות בתחבורה ועוד.

סלומינסקי פנה לחברי הוועדה: "סביר להניח שיהיו בחירות. מרגע שתהיה פגרת בחירות, אני מקווה שנפסיק לעבוד כקואליציה ואופוזיציה אלא לגופו של עניין, כי ועדת הכספים תצטרך להמשיך לעבוד. המדינה צריכה להמשיך לתפקד ללא קשר להתפתחויות הפוליטיות". עוד הודיע סלומינסקי: "לא נדון היום באותם אלמנטים של עודפים מ-2013 שאמורים לעבור בסוף לתקציב הביטחון, כיוון שחלק מההעברות הגיעו בסמוך למועד הדיון היום ועל-כן אני מעביר את זה לשבוע הבא. כשנראה את התמונה המלאה, כולל את המקורות של העודפים להעברות לביטחון, נדון בבקשות התקציביות הללו".

להלן פירוט ההעברות התקציביות שאישרה היום ועדת הכספים:
206 מיליון ₪ למשרד התחבורה, מתוכם 120 מיליון ₪ מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עבור ביצוע פרוייקטים של בטיחות בתחום העירוני. פרויקטים בתחמן של רשויות מקומיות ועוד 86 מיליון ₪ עבור קידום הזמינות של כביש 16 בין מוצא לירושלים.

900 מיליון ₪ למשרד התחבורה לצורך תקצוב פרויקט החלפת האיתות החשמלי של רכבת ישראל באיתות אלקטרוני, כחלק מתכנית הפיתוח הכוללת. נציג משרד התחבורה הבהיר, כי "אם לא יועברו הכספים הללו הרכבת תושבת, שכן מדובר בפרויקט בעל השלכות על בטיחות הנסיעה ברכבת".

אישור של תוספת 14 תקני כוח אדם למשרד הרווחה. 14 עובדי מחשוב שמועברים להעסקה ישירה ע"י המשרד בהתאם לכללי נציבות שירות המדינה.

195.7 מיליון ₪ למשרד הכלכלה. 95 מיליון ₪ לסעיף 'תמיכות בענפי משק' לצורך פיתוח אזורי תעשייה בדרום וביישובי המיעוטים. 32.5 מיליון ₪ לתפעול המשרד, להגדלת תקציב ההוצאה המותנית בהכנסה ולתקצוב תוספת תקני כוח אדם במשרד, לצורך הוספת נציגים בחו"ל, כחלק מחיזוק הקשרים הכלכליים, במקרה זה, עם אמריקה הלטינית. בנוסף, 62.1 מיליון ₪ למימון פעילות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים וכן 6 מיליון ₪ לעדכון תקינה בינ"ל באמצעות מכון התקנים ועוד.

376 מיליון ₪ למשרד השיכון, מתוכם 227 מיליון ₪ לביצוע עבודות פיתוח תשתיות במגזר העירוני, 140 מיליון ₪ לעבודות פיתוח של תשתיות במסגרת משקים סגורים ביישובים ראש העין, יבנה וחריש ועוד 20 מיליון ₪ לביצוע עבודות תכנון ופיתוח והשתתפות בבנייה ובשיפוץ מוסדות ציבור במגזר הכפרי.
פיתוח משרדים כספים תקציב העברה בנקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד