י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לכוון בברכה ראשונה של שמונה עשרה

ראשי ישיבת וולפסון על הנס בישיבה: "גילוי מופלא של השגחה פרטית"

"בתזמון נדיר סמוך ממש לחתימת הדין אוטובוס שלם הידרדר והפך שלש מכוניות, ריסק עמוד חשמל והפילו ואפ"ה לא ניזוק אחד בגוף". כותבים ראשי ישיבת 'נתיבות חכמה'  -וולפסון בבית וגן ששעה קלה אחרי 'נעילה' ראו נס מוחשי מול העיניים. ראשי הישיבה מבקשים להתחזק 

ראשי ישיבת וולפסון על הנס בישיבה: "גילוי מופלא של השגחה פרטית"
היכל ישיבת וולפסון בבית וגן צילום: שוקי לרר

בעקבות הנס שהתרחש בהידרדרות האוטובוס בבית וגן בפתח ישיבת 'נתיבות חכמה' - וולפסון במוצאי יום כיפור והנס הגדול שלא היה אף נפגע בנפש, כתבו ראשי הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון והגאון רבי ברוך נויבירט מכתב על הנס הגדול. 

ראש הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון כתב במכתבו: "הנה על כולנו הזכות והחובה להודות להשי"ת בקהל רב על ההשגחה הפלאית שזכינו אמש לשמירה והגנה מופלאה, "רבות עשית אתה ד' אלוקי נפלאותיך ומחשבותיך אלינו צדקתך לא כיסיתי בתוך ליבי.. לא כחדתי חסדך ואמיתך לקהל רב". והנה זכות גדולה היא שנתגלגלה על ידי בני הישיבה היקרים שעל ידם נתפרסם לעיני כל ישראל, מה שאירע בשערי הישיבה ממש בתזמון נדיר סמוך ממש לחתימת הדין ביום הקדוש, לראות כמה פעלה תפילת הציבור הקדוש ותפילתו היקרה של כל יחיד".

עוד בנושא:

"כמה כולנו צריכים לתפילה ולהגנה ולהתעוררות חסד ורחמים, וכאשר הדבר סמוך כל כך ליציאת יום הקדוש ובזמן שהלבבות חמים לחיזוק האמונה וחיזוק התפילה, אין ספק שבא הדבר ללמד ולעורר גודל ועוצם כוחה של תפילה וכפי שעורר על כך מיד כבוד מורינו ראש הישיבה הגר"ב שליט"א למותר להזכיר כי אירוע דומה ממש נסתיים לא מזמן באסונות כבדים וקשים מאוד רח"ל ישלח השי"ת דברו וירפאם לכל הפצועים, וב"ה שאמש שבו כולם לביתם ללא פגע ולא חלילה וחלילה.. הס מלהזכיר, וכאמור באמת מחד גיסא היא זכות גדולה שנסתובב הדבר בהשגחה יתירה בשערי הישיבה ממש ובזמן מיוחד כל כך ומול עיני בחוריה היקרים ורבניה שליט"א אשר זכו להגנה גדולה ועל ידם נתקדש שמו יתברך לראות השגחתו הפרטית המופלאה הן בהצלה והן בתזמון היוצא דופן מאוד".

הרכבים המעוכים הבוקר סמוך לישיבה. (צילום: בחדרי חרדים)

"אך מאידך כדי שלא יהא חלילה חשש של "מנכים לו מזכויותיו" וכפי שחשש רב אדא בר אהבה בתענית כ: שהכניסוהו למקום סכנה שלא מדעתו ולאונסו וכן הוא בקרא דקטונתי מכל החסדים האמור ביעקב אבינו וכדפירש רש"י עה"ת, לכך מוטל על כל אחד ואחד מבני הישיבה היקרים והנלווים עליהם בוגרי הישיבה החשובים שליט"א להתחזק ולהתעורר מכח זה הן בגודל ההגנה שבברכת "מגן אברהם" כאמור אל תירא אברם אנוכי מגן לך שכרך הרבה מאוד, שהכוונה בה היא לעיכובא, וכאשר יצא בס"ד לעורר על כך ללבבות הטהורים קודם תפילת נעילה, והן בברכת מודים... על חיינו המסורים בידיך וכו', ועי' קה"י ברכות סי' כ"ז גירסת הרוקח וספר חסידים והאגודה דהעולה מזה שמי שלא כוון בברכת אבות יזהר מאוד שעכ"פ יכוון במודים, ובגירסת הסמ"ק שאם אינו יכול לכוון בכל הברכות יכוון בברכת אבות ומודים, וכמה וכמה יש להתעורר מן המאורע על חיינו המסורים בידיך ועל נשמותינו הפקודות לך, ולוואי ויועיל הדבר אף לרבים מבחוץ שנתרגשו מהמאורע הגדול שהיה, ועי"ז לא זו בלבד שלא יתמעט הזכויות אלא אדרבה יהיה תוספת עצומה של זכויות שנזכה כולנו להיות ממזכי הרבים".

את מכתבו מסיים הרב וולפסון: "יה"ר שיהיה חסדו יתברך תמיד עלינו ועל כל עמו ישראל באהבה ויפרוש עלינו תמיד סוכת שלומו, ונזכה כולנו אנו וכל עמו בית ישראל לחיים ארוכים טובים ולשלום, ויתמלאו משאלות כולם לטובה ולברכה".

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך נויבירט כתב במכתבו: "הטוב כי לא כלו רחמיך, מאחר שזכינו ושמענו דברי התעוררות נוראים ממורינו ראש הישיבה שליט"א קודם תפילת נעילה בדבר הצורך להתחזק בכוונה בברכה ראשונה של שמו"ע ובחתימתה "מגן אברהם" כפי שהורה הרה"י שליט"א לחזק את נפשינו בהרגשה ובהבנה שהבורא יתברך הוא מלך העולם ומשגיח בהשגחה פרטית על כל אחד ואחד באופן נפלא ביותר, ובעקבות כך היתה התעוררות נפלאה בתפילת נעילה, וכמו כן בסיומה שכל הציבור הקדוש בראשותו של מורינו הגאון רבי משה לנדא שליט"א יתחנן "ותצילנו מכל גזירות קשות ואכזריות", זכינו בנס ופלא שנעשה בשערי הישיבה מיד בסמוך ליציאת היום הקדוש בכך שאוטובוס ידרדר ובהשגחה פרטית מופלאה לעשרות בני הישיבה והשכנים מסביב כולם נצלו, ועל אף שהסכנה הענקית שהיתה שאוטובוס שלם ידרדר והפך שלש מכוניות וריסק עמוד חשמל והפילו אפ"ה לא ניזוק אחד בגוף, ואין זה אלא גילוי מופלא של השגחה פרטית וחיזוק נורא לקבל ולהתחזק בהרגשה שהקב"ה הוא מלך העולם ומשגיח באופן פרטי ובמיוחד בכוונה של ברכה ראשונה של שמו"ע".

את מכתבו מסיים: "ובימים האלו נזכה לראות בגאולה הכללית שיבוא משיח צדקינו בב"א, ויהיה פתקא טבא וברכה והצלחה בבריאות ושמחה עד בלי די".

אוטובוס בית וגן התדרדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד