כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יום ניקוי החופים"

זה מה שנאסף בצלילות בחופי ישראל: "במשקל כולל של מאות ק"ג"

לרגל יום ניקוי החופים הבין-לאומי – צלילות ניקיון ייחודיות לניקוי קרקעית הים בחוף מכמורת | בצלילות הניקיון הנאספו יותר מ-1,600 פריטי פסולת במשקל של כ-200 ק"ג

צלילה
צלילה צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

לרגל יום ניקוי החופים הבין-לאומי, המשרד להגנת הסביבה, ההתאחדות הישראלית לצלילה ומועצה אזורית עמק חפר צללו ביום שישי (22/09) צלילות ניקיון בחופי המועצה, במסגרת תוכנית "חוף נקי".

בצלילות הניקיון השתתפו כ-50 צוללים ונאספו מקרקעית הים 1,623 פריטי פסולת במשקל של כ-200 ק"ג. כ-92% מפריטי הפסולת עשויים פלסטיק, וכ-48% מהפריטים שהוצאו הם שקיות ניילון.

פרד ארזואן, סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה אמר: "פעולות הניקיון התת ימי תורמות גם להרחבת המודעות לנזקי הפסולת הימית ובעיקר על ההשלכות והפגיעה של הפלסטיק לשימוש חד פעמי על הסביבה הימית הרגישה שלנו. יש להימנע משימוש בפלסטיק חד פעמי, במרחב הציבורי בכלל ובסביבה הימית בפרט".

על תוכנית חוף נקי

תוכנית חוף נקי היא תוכנית פעולה לאומית לטיפול בבעיית הפסולת הימית בישראל ונגזרת מדרישות אמנת ברצלונה. תוכנית חוף נקי פועלת בראייה כוללנית לטיפול בבעיית הפסולת בסביבה הימית והחופית, בדגש על הסברה לציבור הרחב על הצורך למנוע מפגעי פסולת ימית ובעיקר פסולת פלסטיק, שהיא עיקר הפסולת בישראל.

שנת 2023 היא השנה ה-18 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. מטרת התוכנית למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים על פי מחויבות בין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

שנת 2022, שהייתה השנה ה-17 של תוכנית חוף נקי, הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. 81.8% מהחופים הוגדרו נקיים או נקיים מאוד לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר החלה התוכנית. בכך תוכנית חוף נקי השיגה, ואף יותר מכך, את יעד התוצאה של 75% מהחופים נקיים 70% מהזמן לשנת 2022. תוכנית חוף נקי, על שלל מרכיביה, הביאה לשיפור חסר תקדים במצב ניקיון החופים הפתוחים לאורך השנה.

 

חוף ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד